See you later Asia, time to go down under! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu See you later Asia, time to go down under! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

See you later Asia, time to go down under!

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

14 Januari 2013 | Indonesië, Kuta

Hallo allemaal!
Voorlopig het laatste verslag vanuit Azië. Vannacht vlieg ik namelijk naar Australië om daar met Danique een paar weken rond te reizen. Maar eerst dus nog wat belevenissen uit Indonesië. Donderdagavond kwam ik laat aan in Jakarta en heb ik niks meer gedaan.
Vrijdag ben ik vroeg opgestaan om de stad te verkennen. Na een heerlijk ontbijtje met hagelslag (jammie!!) ben ik rond gaan lopen in de stad. Na een hele omweg kwam ik uit bij het nationaal monument. Nadat ik die gezien had, had ik wel weer genoeg gelopen. Mijn benen deden namelijk nog steeds zeer van het beklimmen van Mount Kinabalu. ’s Middags heb ik lekker rustig aan gedaan en ’s avonds ben ik stampot gaan eten bij de Hema. Lang geleden en erg lekker na zo’n lange tijd!
Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik naar Taman Mini Indonesia Indah geweest. Ik dacht eerst dat het een soort van Madurodam was ,maar het bleek een supergroot park te zijn met allemaal traditionele Indonesische huisjes en parken. Erg leuk om te zien en ook makkelijk als je niet de tijd hebt om heel Indonesië te bezoeken. Bij het reptielenpark kwam ik zomaar een slang en een komodo tegen waar ik even mee op de foto ben gegaan. ’s Avonds heb ik weer niet veel gedaan want ik moest midden in de nacht alweer opstaan om richting het vliegveld te gaan. Mijn vlucht ging dit keer naar Bali.
Zondag kwam ik al vroeg aan op Bali en ben ik naar Seminyak gegaan. Daar ben ik lekker op het strand gaan liggen om een beetje aan mijn kleurtje te werken. Helaas ging het na een paar uur regenen en is het de rest van de dag niet meer opgehouden. Leuke kennismaking met Bali dus!
De volgende dag ben ik naar Sanur gegaan. Na een kort busritje kwam ik aan bij mijn hostel waar ik nog niet in kon checken omdat ik veel te vroeg was. Daarom heb ik mijn bikini maar aangedaan en ben ik naar het strand gegaan. Daar had ik afgesproken met Deborah, een collega van Mi Moneda. Erg leuk om na zo’n lange tijd weer iemand bekends te zien! Nadat we lekker de hele dag op het strand hebben gelegen, hebben we een lekkere massage genomen. Ik heb me voorgenomen om in Indonesië lekker rustig aan te doen en veel vakantie te houden, dus daar ben ik nu goed mee bezig! Na de massage hebben we ons klaargemaakt voor de avond, want het was namelijk oudjaarsavond! Nadat we lekker hadden gegeten (carpaccio hmmm!!), zijn we richting het strand gegaan. Gelukkig wist Deb een tussendoorweggetje, zodat we niet ver hoefden te lopen. Wat alleen een beetje jammer was, was dat het tussendoorweggetje een paar gaten in de weg had. Met als gevolg dat Deb een vervroegde nieuwjaars duik heeft gemaakt op de stenen. Na de duik konden we gelukkig weer verder naar het strand. Daar aangekomen hadden zich al heel veel mensen verzameld en werd het vuurwerk al flink de lucht in geschoten. Met een lekkere cocktail hebben we gewacht tot het 12 uur was. Om 12 uur ging het helemaal tekeer met het vuurwerk, echt megaveel werd er afgeschoten. Nadat iedereen elkaar gelukkig nieuwjaar had gewenst, was het helaas al snel afgelopen. Bijna iedereen ging al naar huis toe. We zijn toen nog even met twee andere Nederlandse meiden gebleven, maar hebben het niet heel laat gemaakt. Een hele andere oud en nieuw dus dan in Nederland, maar zeker een hele bijzondere! Bij deze ook nog even voor iedereen die ik ben vergeten een berichtje te sturen; GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!
Dinsdag heb ik eerst lekker uitgeslapen. Tegen de middag heb ik een scooter gehuurd om lekker rond te touren door Bali. Het plan was om naar de bioscoop in Kuta te rijden om daar een leuke film te gaan bekijken. Op de scooter van Sanur naar Kuta, moet niet moeilijk zijn zou je zeggen. Het eerste deel was ook niet moeilijk, je rijdt namelijk gewoon de snelweg op met je scooter en komt zo vanzelf in Kuta uit. Als je dan vervolgens de bioscoop voorbij rijdt (per ongeluk), kom je in het centrum van Kuta uit waar het krioelt van de auto’s en scooters. Na een hele ronde gemaakt te hebben door het centrum van Kuta kan ik nu wel vertellen dat ik een ervaren scooterrijder ben geworden; gewoon overal tussendoor rijden en je scooter voor anderen gooien, anders kom je niet vooruit. Nadat we dus het hele centrum hadden gezien, kwamen we eindelijk aan bij de bioscoop. Nadat we eerst lekker hadden gegeten gingen we eens kijken welke films er draaiden. Helaas viel dat een beetje tegen, er draaiden maar twee films en ze waren allebei Indisch. Beetje een tegenvaller dus…Maaaaar er was wel caramel popcorn, dus die hebben we maar een emmer meegenomen. Toen we terug in Sanur waren, was het ondertussen al avond en hebben we niet veel meer gedaan.
De volgende dag hadden we niet echt veel zin om iets te gaan doen, het regende een beetje dus hebben we lekker een luie dag gehouden. Ik heb mijn planning voor Indonesië afgemaakt en ’s middags hebben we weer een lekkere massage gehad. ’s Avonds zijn we op de nightmarket wat gaan eten.
Donderdag was ook weer een regenachtige dag, dus na mijn ontbijtje aan het strand heb ik weer een lekkere luie dag gehouden. Beetje lezen en plannen en verder niks doen.
Vrijdag ben ik naar Ubud gegaan, dat is een stadje wat meer naar het binnenland van Bali. Nog voordat ik een hostel binnengestapt was, kwam ik drie Duitse meisjes tegen waar ik een aantal dagen mee samen kon reizen. ’s Middags ben ik de stad gaan verkennen en heb ik een lokaal marktje bezocht.
De volgende dag hadden Carina, Franzi en Lisa, de Duitse meiden met een local afgesproken dat hij hun rond zou rijden naar verschillende plekken op Bali. Ze vroegen of ik ook mee wilde, dus ben ik ook meegegaan. We zijn als eerste naar een plek gegaan waar je olifant kon rijden. Dit hadden hun nog niet gedaan, dus heb ik mooie foto’s van ze gemaakt. Aan het einde mocht ik ook nog even op een olifant zitten en ging hij op een krukje staan en zitten, beetje eng, maar weer overleefd. Daarna heb ik nog even met een Orang Oetan geknuffeld, echt superlief! Daarna zijn we doorgereden naar de Elephant Cave. Een grot zonder olifanten, maar wel mooie natuur erbij. Na deze mooie grot zijn we naar een koffie en cacao plantage gegaan waar we alle soorten koffie, thee en chocolade konden proeven die op Bali gemaakt worden. Als laatste zijn we naar de rijstterrassen gegaan. Deze waren helaas net geoogst, dus helemaal groen waren ze niet. ’s Avonds ben ik met Larissa, een Nederlands meisje wat gaan eten.
Zondag heb ik lekker uitgeslapen en daarna ben ik naar de Monkey Forest gegaan. Dat is een soort van bos midden in de stad met heel veel apen. Je moet daar wel op je spullen letten want ze pakken zo alles van je af! ’s Middags zijn we nog een keer naar de markt gegaan en hebben we door de stad gelopen. ’s Avonds zijn we nog wat gaan drinken.
Maandagmiddag ben ik samen met Franzi gaan wildwater raften, echt supervet om te doen! We hoopten dat we bij een aantal anderen in de boot zouden zitten, zodat we zelf niet zoveel hoefden te doen, maar we mochten gezellig samen met de gids in een bootje. We hebben dus hard moeten werken om af en toe vooruit te komen. Omdat we maar met z’n drieën in een boot zaten, waren we niet altijd zwaar genoeg en bleven we nogal vaak hangen op rotsen. Kon de gids de boot weer uit om ons te duwen haha. Na het raften waren we echt helemaal kapot en hebben we niks meer gedaan.
De volgende dag gingen Carina, Franzi en Lisa weer door, en heb ik lekker de hele dag niks gedaan. Lekker uitgerust van het raften en een busje geregeld om de volgende dag naar Amed te gaan.
Woensdag werd ik dus opgehaald door het busje om naar Amed gebracht te worden. Daar had ik een kamer geboekt bij een Nederlandse duikschool. Echt een supermooie kamer met een zwembad voor m’n deur, dus super geregeld. Het was zelfs een privé zwembad, want ik was de enige gast in het hotel haha.
Donderdag ging ik voor het eerst sinds ik mijn PADI had gehaald weer een paar duiken maken. Wel een beetje spannend aan het begin, maar gelukkig ging het goed. Het plan was om twee duiken te gaan maken naar een wrak wat in de buurt van Amed lag. Tijdens de eerste duik was het zicht onder water alleen zo slecht dat de divemaster het wrak niet kon vinden. Bij de tweede poging vonden we het wrak gelukkig wel, en ook de derde keer hadden we hem weer gevonden. Duiken naar een wrak is wel wat anders dan duiken tussen de vissen, want vissen gaan aan de kant als je ertegenaan zwemt, en een wrak blijft gewoon liggen. Maar het is allemaal goed gegaan en ik heb het wrak goed kunnen ontwijken.
De volgende dag zou ik eigenlijk naar Gili Trawagan gaan, een bounty eiland waar ik lekker niks zou gaan doen. Helaas was het weer zo slecht, en waren de golven zo hoog, dat het niet veilig was om de boot richting het eiland te nemen. Onverwacht dus wijziging van de planning, maar dat was niet zo’n probleem. Ik nam een taxi naar Kuta en zou daar Carina, Franzi en Lisa weer zien. Erg leuk dus! Toen ik in Kuta aankwam was het lekker weer, dus ben ik samen met Franzi naar het strand gegaan. Nog een beetje aan m’n kleurtje werken. ’s Avonds zijn we naar de sky bar geweest en hebben we een erg gezellige avond gehad.
Zaterdag hebben we eerst lekker uitgeslapen en daarna de hele dag bij het zwembad gelegen. Lekker rustig aan dus. ’s Avonds zijn we weer even naar de sky bar geweest.
Gisteren zijn we nog lekker een dagje naar het strand geweest. Lekker in de zon liggen en niks doen. Tegen de avond zijn we naar Tanah Lot geweest, dat is een tempel in het water. Supermooi om te zien. Terwijl we aan het rondlopen waren, zijn we zo ongeveer 43 keer op de foto geweest met allemaal locals. Je begint eraan te wennen, maar af en toe is het ook wel genoeg haha. ’s Avonds was voorlopig alweer mijn laatste avond in Azië en de laatste avond met Carina, Franzi en Lisa, dus die hebben we goed gevierd in de sky bar.
Vanochtend hebben we weer lekker uitgeslapen en daarna zijn we naar het zwembad gegaan. Aan het einde van de middag ben ik mijn tas maar eens gaan pakken, want ik moet zo dus naar het vliegveld. Op naar Australië!
Het is een heel raar gevoel om na 4 superleuke maanden Azië te gaan verlaten. Ik ga weer beginnen aan het volgende deel van mijn reis, op naar Australië en Nieuw Zeeland. Ik weet zeker dat ik daar ook weer superveel leuke dingen mee ga maken en veel mensen ga leren kennen. En wat ik ook zeker weet, is dat ik over niet al te lange tijd weer in Azië terug zal komen ;)
Liefs xx

  • 14 Januari 2013 - 18:39

    Mama:

    Hey Rasjelle,

    Weer een heel verhaal met heel veel belevenisen, even Azie verlaten om even iets anders te zien en eten.
    Samen met je grote zus op avontuur in Australie, waar het extreem warm is.
    Wederom heeeeeeel veeeel plezier samen

    Liefs mama

  • 14 Januari 2013 - 19:10

    Carola:

    Hee meid,
    Weer een leuk verhaal, en wat heb je weer veel mee gemaakt! Super leuk!
    Stamppot eten? Daar is het hier wel weer voor! Jij ligt lekker op het strand en wij kunnen bijna gaan schaatsen! Haha grappig hoe verschillend het is!
    Geniet ervan, heel veel plezier nog!
    Carola

  • 15 Januari 2013 - 19:00

    Heleen:

    Haa!

    Wat klinkt dat heerlijk allemaal!
    Echt goed vakantie gehouden:)
    Heel veel plezier in Australië!!

    Liefs

  • 16 Januari 2013 - 13:26

    Papa:

    Tja, wat te zeggen: Wat jij allemaal meemaakt!, je zult wel lamme vingers hebben van het typen inmiddels ha!
    En nu naar Australie; lekker weertje daar! Hier vriest het dat het kraakt! Veel plezier samen met je zus tijdens de rondreis!
    x pap

  • 18 Januari 2013 - 20:51

    Anita:

    Hey!

    Je hebt weer genoeg gedaan maar dit keer ook lekker vakantie gevierd! Klaar voor het volgende avontuur! Heel veel plezier in Australië en ben alweer benieuwd naar je volgende reisverslag!

    Groetjes,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 31846

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: