Lived my dream and I loved it! - Reisverslag uit Heesch, Nederland van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Lived my dream and I loved it! - Reisverslag uit Heesch, Nederland van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Lived my dream and I loved it!

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

23 Mei 2013 | Nederland, Heesch

Hey allemaal!
Voor de verandering eens een verslag vanuit Nederland. Mijn reis zit er helaas op…Na 8,5 maand door Azië, Australië, Nieuw Zeeland en Amerika te hebben gereisd ben ik weer thuis. Als afsluiter ben ik de laatste twee weken in New York geweest, wat een totaal andere wereld dan dat ik gewend was zeg! Na een paar vermoeiende vluchten en een reistijd van ruim 30 uur kwam ik aan op JFK Airport. Vanuit daar moest ik de trein en de subway nemen naar downtown Manhattan. Toen ik daar aankwam, stond Sara al op me te wachten. Sara is een meisje uit Oostenrijk die ik al een paar keer eerder ben tegengekomen en die me eigenlijk had ‘uitgenodigd’ om naar New York te komen. Na een paar blokken gelopen te hebben, kwamen we bij het appartement uit waar we een week konden verblijven. Nadat we een beetje bijgekletst hadden, zijn we gaan slapen. Ik had namelijk nog even een jetlag te verwerken.
Woensdag zijn we, ondanks dat ik erg moe was, toch maar op tijd opgestaan. We hebben een beetje rondgelopen op zoek naar een supermarkt, en we hebben een soort van een planning gemaakt van wat we allemaal wilden zien. Na even rondgelopen te hebben, was het me al meteen duidelijk dat de Amerikanen wel even heel wat anders zijn dan de altijd aardige en lachende Aziaten. Iedereen in New York heeft haast en sprinten je zo ongeveer voorbij. Al klopt dat wel helemaal bij het beeld dat ik van New York had. ’s Avonds waren we uitgenodigd om te komen eten bij de eigenaar van het appartement. Na een erg gezellig etentje hebben we de weg naar ons appartement terug weer gevonden en zijn we lekker gaan slapen.
De volgende ochtend wilden we eigenlijk weer rond gaan lopen in de stad, maar toen we opstonden regende het superhard. Omdat we niet de hele dag binnen wilde zitten, hebben we een paraplu gekocht en zijn we naar Chinatown gegaan. Daar hebben we rondgelopen en natuurlijk ook een beetje geshopt. Na Chinatown hebben we over de Manhattan Bridge gelopen en daarna hebben we de subway richting het WTC genomen. We zijn gaan kijken bij de 9/11 memorial op Ground Zero. Op de plaats waar de Twin Towers stonden, zijn nu twee grote ‘pools’ met watervallen. Om de watervallen heen staan alle namen van de mensen die bij de aanslagen zijn omgekomen. Het is echt heel indrukwekkend om op de plek te zijn waar een aantal jaar geleden zo’n grote chaos moet zijn geweest en waar zoveel mensen zijn omgekomen. Wat wij wel heel erg vonden om te zien waren de mensen die lachend bij de memorial pools gingen poseren voor een foto. Omdat de memorial zoveel indruk op ons had gemaakt, hebben we daarna niet veel meer gedaan en zijn we terug gegaan naar ons appartement om even lekker niks te doen.
Vrijdag was een supermooie dag, toen we opstonden was de zon al lekker aan het schijnen. Een perfecte dag dus voor de Manhattan Highline, dat is een voetpad die midden door Manhattan loopt en vanwaar je allemaal mooie uitzichten over Manhattan en het waterfront hebt. Na de Highline zijn we nog even doorgelopen langs het waterfront. Daarna hebben we, heel Amerikaans, gelunched bij een foodcar. Er was ons verteld dat we moesten gaan eten bij de wagen waar de langste rij stond, dus dat deden wij natuurlijk. Na ruim een kwartier in de rij te hebben gestaan, konden we bestellen en kregen we ook wel echt lekker eten. Na de lunch zijn we doorgelopen naar de Staten Island Ferry terminal om de ferry te nemen naar Staten Island. Vanaf die ferry kun je het vrijheidsbeeld namelijk goed zien, terwijl je daar helemaal niks voor hoeft te betalen (jaja, ik ben nog steeds een Nederlander!). Daarnaast kom je dan dus op Staten Island, waar we een rondrit met de bus hebben gehad. Als afsluiter van de dag zijn we nog even naar Times Square gegaan om te kijken of we een musical op Broadway wilden bezoeken. Daarna hadden we wel weer genoeg indrukken gehad voor de dag, en zijn we naar ons appartement terug gegaan.
Zaterdag zijn we naar het 9/11 museum geweest. Zoals we al hadden verwacht was het weer erg indrukwekkend om te zien. De foto’s van alle mensen die zijn omgekomen hangen daar, maar ook stukken staal van de Twin Towers, kleding van brandweermannen en spullen die tussen de puinhopen terug zijn gevonden. Daarnaast spelen er verschillende films over de 9/11 en de dagen die erop volgden. Na het museum hebben we nog een beetje rondgelopen en zijn we terug gegaan naar het appartement. ’s Avonds zijn we naar een comedy show van comedy central geweest.
Zondag wilden we eigenlijk een fiets gaan huren om rond te gaan fietsen in Manhattan, maar toen we zagen dat een fiets $45 per dag kost, hebben we toch maar besloten om te lopen en met de subway te gaan. Na een beetje rondgelopen te hebben kwamen we weer bij Times Square uit. Daar hebben we kaartjes gekocht voor de musical Cinderella. In de tussentijd dat we moesten wachten tot de musical begon, zijn we even wezen shoppen. We hebben onze ogen uitgekeken in de Disney winkel en in M&M World. Daarna was het tijd om naar de musical te gaan. Mijn eerste echte Broadway musical en hij was echt super! Na ruim 2 uur in de sprookjeswereld te zijn geweest, zijn we weer terug gegaan naar ons appartement.
De volgende ochtend zijn we naar Rockefeller Center gegaan. Alleen even om te kijken, want de winkels die daar zijn passen niet echt binnen ons budget. Na de Rockefeller Center hebben we The Empire State Building nog even bezocht. Daarna zijn we weer naar Times Square gegaan waar ze ons weer kaartjes voor een comedyshow hebben aangesmeerd. De rest van de dag hebben we weinig gedaan en onze tassen een beetje ingepakt omdat we dinsdag het appartement moesten verlaten.
Dinsdagochtend zijn we vroeg opgestaan. Ten eerste omdat we het appartement moesten verlaten en naar een hostel gingen verhuizen, maar voordat we gingen verhuizen zijn we eerst naar Times Square gegaan om plaatsen te regelen in de Late Show van David Letterman. Bij de studio aangekomen moesten we een vragenlijst invullen en er werden ons wat vragen gesteld. Daarna konden we gaan met de mededeling dat we een telefoontje zouden krijgen als we mochten komen. Daarna zijn we dus maar terug gegaan naar het appartement om onze laatste spullen te pakken en de subway naar het hostel te nemen. Maar we waren nog niet eens terug bij het appartement toen we al gebeld werden dat we diezelfde middag/avond naar de show mochten komen. Wij natuurlijk helemaal blij! We hebben onze spullen daarna afgezet bij het hostel en zijn meteen weer richting Times Square gegaan. We wilden natuurlijk niet te laat komen. Na een half uur in de ene rij en nog een half uur in een andere rij gewacht te hebben, werd ons verteld dat we een uur later terug konden komen. Wij dus maar weer een beetje rondlopen over Broadway en Time Square en een uur later weer in de rij gaan staan. Na zo’n 3 kwartier mochten we dan eindelijk naar binnen toe en begon de show. Als eerste kwam David Letterman het podium op, natuurlijk niet heel verrassend omdat hij de presentator van de show is. Maaaaaarrr daarna vertelde hij wie de gast zou zijn van die avond…en dat was niemand minder dan Tom Hanks! Dussss…Ik heb Tom Hanks gezien!! Mag ik even schreeuwen?! WAAAAAAHAAAAAA!!! Na Tom Hanks kwam de cast van Pippin de musical nog een liedje zingen en een dansje doen en daarna was de show helaas alweer voorbij.
De volgende ochtend wisten we eigenlijk niet wat we gingen doen, we zijn de subway ingestapt en hebben toen bedacht waar we heen gingen. We hadden besloten om naar FAO Schwarz te gaan, dat is een grote speelgoedwinkel. Nadat we daar een tijdje hebben rondgelopen zijn we naar Central Park gelopen. Het zonnetje scheen lekker, dus een perfecte dag om in het park te zijn. Uiteindelijk hebben we het erg lang volgehouden in het park. Aan het einde van de middag zijn we terug naar het hostel gegaan, en ’s avonds hebben we nog een filmpje gekeken.
Donderdag wisten we weer niet wat we wilden gaan doen, dus hebben we weer de subway genomen, en dit keer kwamen we uit bij Central Park. Omdat het heerlijk weer was en de zon lekker scheen hebben we lekker in het park gelegen, totdat mijn hooikoorts langskwam en we maar terug naar het hostel zijn gegaan. ’s Avonds stond er een heuse baseball game op de planning, namelijk de New York Yankees tegen de Seattle Mariners. Als grote fan, met een Yankees pet op mijn hoofd, gingen we naar het stadion toe. Daar aangekomen waren we natuurlijk niet de enige die kwamen kijken, het was echt superdruk! Nadat we de juiste ingang hadden gevonden, gingen we op zoek naar een hotdog-kraam en een oversized cola-kraam. Als je naar een echte Amerikaanse baseball game gaat mogen die namelijk echt niet ontbreken. Nadat we een voorraad hadden ingeslagen gingen we maar eens op zoek naar onze plaatsten. Gelukkig zaten we bijna helemaal bovenin, maar wel op de voorste rij, dus we hadden een goed uitzicht. Ik heb werkelijk de hele avond kei hard zitten schreeuwen en juichen, maar toch hebben de Yankees uiteindelijk verloren. Wel hebben we een heuse homerun gezien, maar daarbij moest ik me inhouden want die was voor de Mariners. En aangezien we hadden besloten dat we voor de Yankees waren en dus ook in het vak van de Yankees supporters zaten, en ik geen zin had in ruzie met iedereen om me heen, had ik maar besloten om heel hard boeeeee te roepen, net zoals iedereen. Na de spannende wedstrijd zijn we weer met de subway richting ons hostel gegaan.
De volgende ochtend hebben we eerst lekker uitgeslapen. Daarna zijn we richting Brooklyn gegaan en hebben we daar een hele tijd rondgelopen en weer van het zonnetje genoten in een park. Daarna zijn we over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan gelopen en weer terug naar ons hostel gegaan. ’s Avonds stond er weer een comedy show op het programma.
Zaterdag was een dag dat we zo ongeveer helemaal niks hebben gedaan. Nadat we lekker hadden uitgeslapen gingen we op zoek naar een ontbijt/lunch. Uiteindelijk kwamen we bij een Ihop uit, dat is een international house of pancakes. Nadat we hel lekker, maar veel te veel hadden gegeten hebben we de rest van de dag eigenlijk niks gedaan. Behalve ’s Avonds, toen hadden we namelijk weer een comedy show ingepland staan.
De volgende ochtend wilden we naar de enige echte vlooienmarkt in Brooklyn gaan. Er was ons namelijk verteld dat dat echt de moeite waard was, en dat je daar echt geweest moest zijn. Toen we wakker werden regende het helaas alleen heel hard. Na even twijfelen hebben we toch maar onze spullen gepakt en zijn we, met paraplu, op zoek gegaan naar de vlooienmarkt. Toen we aankwamen op de plaats waar de vlooienmarkt normaal is, zagen we toch wel minstens 11 kraampjes staan waarvan er al 5 aan het opruimen waren. Een beetje jammer dus, maar we zijn er in ieder geval geweest. Omdat het de hele dag bleef regenen hebben we nog maar een filmpje gekeken.
Maandag was het weer heerlijk weer, dus een perfecte dag om nog even naar het park te gaan. Nadat we een tijdje in Central Park hebben rondgelopen zijn we terug gegaan richting ons hostel om alvast onze tassen in te pakken. ’s Avonds hebben we ons laatste avondmaal gevierd in het Ihop restaurant. Terwijl we zaten te eten hebben we toe kunnen kijken naar een heuse Amerikaanse arrestatie. Spanning en sensatie dus!
Dinsdag was de dag van vertrek…Nadat ik natuurlijk heerlijk had geslapen en helemaal niet zenuwachtig was, hebben we onze spullen gepakt en zijn we uit gaan checken. Na het uitchecken mocht ik nog zo ongeveer 8 uur wachten voordat ik naar het vliegveld kon en daar in kon gaan checken. Lekker een dagje niks doen en afwachten dus. ’s Avonds kon ik eindelijk mijn spullen voor de laatste keer inchecken en richting het vliegtuig gaan. De eerste vlucht van New York naar Reykjavik was rustig, en nadat ik 3 films en 2 afleveringen van glee had gekeken, was ie ook weer zo voorbij. In Reykjavik moest ik overstappen naar een ander vliegtuig, mijn laatste vliegtuig van deze reis…Die laatste vlucht was echt de ergste vlucht van de afgelopen 8,5 maand. Niet alleen omdat ik zenuwachtig was om weer naar Nederland te gaan, maar vooral omdat we erg veel turbulentie hadden. Uiteindelijk heb ik ook de laatste vlucht overleeft, en kwamen we met een knal neer op Nederlandse bodem. Daarna snel mijn tas opgehaald en naar de aankomsthal….waar een groot spandoek en een cameraploeg me op stonden te wachten. Mijn eerste reactie was om weer om te draaien naar de douane, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Na een superleuk onthaal met allemaal lieve mensen, was het tijd om echt naar huis te gaan….
En nu is mijn supertegekgaafcoole reis dus afgelopen... Ik heb 8,5 maand mijn droom mogen leven en ik heb van iedere minuut genoten!! Superbedankt voor iedereen die me de afgelopen maanden heeft gevolgd, en de reacties die ik heb gekregen. Nu is het weer tijd om terug te gaan naar het ‘normale leven’ en verder te dromen over mijn volgende reis…
Liefsxx

  • 23 Mei 2013 - 19:51

    Anita:

    Hey!

    Inmiddels heb ik je alweer gezien en al wat verhalen van je gehoord. Maar toch ook leuk om te lezen hoe je laatste weken van je reis zijn geweest.

    Helaas het laatste reisverslag maar nog veel leuker: je bent weer thuis! Welkom thuis!

    Groetjes

  • 23 Mei 2013 - 20:50

    Suzanne :

    Hey!

    Ook de laatste dagen heb je je niet verveeld, alleen wist ik dat al ;)
    Welcome home!

    Liefs xxx Suzanne

  • 23 Mei 2013 - 23:18

    Sang:

    Grappig dat juist net de laatste vlucht het allerergste was aangezien je ook 100 vreselijke busritten hebt gehad hihi! Goed geëindigd met zo'n vlucht XD
    Fijn om ook weer terug bij je familie en vrienden te zijn! Geniet ervan! We appen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1205
Totaal aantal bezoekers 31847

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: