Found a paradise on earth, Asia I will miss you!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Found a paradise on earth, Asia I will miss you!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Found a paradise on earth, Asia I will miss you!!

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

06 Mei 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal!
Alweer het laatste verslag vanuit Azië, en ook een van de laatste verslagen van mijn reis. Ik zou dus zeggen; geniet er nog even van nu het nog kan! ;) De laatste weken in Indonesië en Maleisië zijn (voor de verandering) nog superleuk geweest. Mijn laatste verslag heb ik geschreven toen ik bij Lake Toba was. Daar ben ik uiteindelijk een week gebleven en heb ik lekker gerelaxt. Beetje aan het meer gelegen, beetje gegeten, beetje gefietst, beetje in de lobby gehangen, beetje gegeten, beetje rondgereden met een scooter. Heerlijk weekje gehad daar! Ik heb daar trouwens weer wat gedaan wat ik nog nooit eerder had gedaan, namelijk een crash met een scooter gehad. En nee, ik reed niet zelf, dus het lag niet aan mij. Gelukkig was het niet heel erg en kwamen we er met wat schaafwonden vanaf. En het is weer iets wat ik van mijn lijstje af kan strepen wat ik nog nooit eerder had gedaan. Scootercrash; check!
Na Lake Toba ben ik samen met Maaike, Rob en Ox richting Bukit tinggi gegaan. Na een fijne busrit van 15 uur waar iedereen om ons heen ziek leek te worden en heeft moeten overgeven, kwamen we vroeg in de morgen in Bukit tinggi aan. We hadden alleen al vrij snel door dat er daar niet veel te beleven was, dus besloten de local bus te nemen richting Lake Maninjau. Om daar te komen moet je een weg volgen met aan het einde 44 haarspeldbochten. Gelukkig had iedereen in deze bus wel een sterke maag en is alles binnen gebleven. Eigenlijk hebben we bij dit meer weer vooral lekker weinig gedaan. ’s Ochtends een duik in het meer, daarna lekker rustig aan beetje rondlopen in het stadje, beetje hangen bij de bungalow. Omdat we toch wat wilden gaan doen, hebben we een dag een scootertocht naar Bukit tinggi gemaakt en zijn we onderweg naar de enige echte Rafflesia bloem wezen kijken. Dat is een bloem die één keer per jaar een week lang bloeit, en wij hebben die maar weer mooi gezien. Na de bloem hadden we nog een stop bij de enige vrouw die Kopi Luwak maakt in West Sumatra. Dat is koffie die gemaakt is van de uitwerpselen van een Civet. Dit is de duurste koffie ter wereld, dus die moest ik maar eens even proberen. Helaas vond ik de koffie nog steeds niet smaken. Na een paar dagen bij Lake Maninjau, zijn we naar het vliegveld van Padang gegaan om vanuit daar naar Jakarta te vliegen. Toen we in Jakarta aankwamen hebben we niet meer veel gedaan, want we waren erg moe van de reis. ’s Avonds zijn we nog wel lekker wezen eten bij de HEMA. Nu weet ik weer hoe bitterballen ook alweer smaakten en ik heb stamppot (aardappelpuree met jus en groenten) op. Normaal niet mijn favoriet, maar na al die rijst en noodles is het wel weer lekker om eens aardappels te eten.
De volgende ochtend heb ik lekker uitgeslapen, en eigenlijk weer niet veel gedaan. Ik ben natuurlijk al vaker in Jakarta geweest en heb toen alles al gezien wat ik wilde zien. We hebben dus vooral een luie dag gehouden.
Zaterdag hadden we bedacht dat we toch echt weer eens iets moesten gaan doen. Daarom zijn Maaike, Janne en ik naar de markt gegaan. Dat bleek gewoon een groot overdekt winkelcentrum te zijn, maar wel Aziatische stijl natuurlijk. Nadat we de hele middag in het winkelcentrum hebben rondgehangen zijn we weer terug naar het hostel gegaan voor een rustige avond.
Zondagochtend had ik alweer vroeg een vlucht naar Kuala Lumpur. Na 5,5 week moest ik vertrekken uit Indonesië, wat best weer een raar idee was. Ik ben heel blij dat ik terug ben gegaan naar Indonesië, want deze tweede keer heb ik de echte cultuur gezien, en niet alleen de toeristen op Bali.
Toen ik in Kuala Lumpur aankwam, ben ik meteen doorgegaan naar mijn hostel en heb daar ’s middags meteen geregeld dat ik de volgende dag weer kon vertrekken. Het klinkt ondertussen een beetje verwend, maar ik ben natuurlijk ook al in Kuala Lumpur geweest, dus heb daar ook al alles gezien wat ik wilde.
Maandag heb ik lekker uitgeslapen, en ben nog even de stad in gegaan om de shoppen. ’s Avonds ben ik met de nachtbus richting Kuala Besut gegaan. Daar kwam ik de volgende ochtend vroeg aan en kon ik de boot nemen naar de Perhentian Eilanden. Dat is echt een paradijs op aarde!! Het hostel wat ik had uitgekozen lag aan een privé strand, lekker rustig dus en een perfecte plek om nog even aan mijn kleurtje te werken voordat ik naar huis kom. Omdat ik ’s ochtends vroeg aangekomen was, had ik bedacht om even in de schaduw een dutje te gaan doen. Helaas werd ik midden in de zon wakker en was mijn voorkant ondertussen zo rood als een kreeft. Mijn kleurtje was dus wel veranderd, maar of ik er heel blij mee was…
De volgende dag stond er een snorkeltrip op de planning. Met de boot gingen we naar 5 verschillende plekken om steeds even te snorkelen. We hebben heel veel verschillende vissen gezien en ook veel schildpadden. Helaas heb ik de haaien die gespot zijn weer gemist, maar toch was het erg leuk geweest. Wat wel weer minder was, is dat mijn achterkant ondertussen ook zo rood als een kreeft is geworden. Mijn plan om een mooie bruine kleur te krijgen gaat dus niet echt heel goed.
Donderdag had ik besloten om nog maar eens te gaan duiken. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Op de plek waar we gingen duiken waren echt megaveel vissen, overal waar je om je heen keek zag je scholen vissen zwemmen. Ook heb ik nog 3 verschillende soorten haaien gezien, dus dat was ook weer erg leuk.
Omdat het donderdag zo goed bevallen was, had ik besloten om vrijdag ook nog maar een duik te gaan doen. Dit keer ging ik naar een wrak duiken. Dat had ik al eens gedaan, maar toen kon ik bijna niks zien. Nu zag ik wel heel goed en heb ik weer veel verschillende vissen en haaien gezien.
Zaterdag was het helaas alweer tijd om vanuit het paradijs weer te vertrekken richting Kuala Lumpur. Overdag heb ik nog lekker van de zon kunnen genieten, en ’s avonds ben ik weer met een nachtbus richting KL gegaan. Daar kwam ik gisterenochtend vroeg aan. Nadat ik mijn spullen bij mijn hostel had afgezet ben ik maar een beetje door de stad gaan lopen en heb ik gekeken waar ik vandaag mijn laatste geld aan uit zou gaan geven. ’s Avonds ben ik vroeg naar bed gegaan, want ik was nog supermoe van de nacht ervoor.
Vanmorgen was mijn laatste ochtend in Azië. Nadat ik lekker heb uitgeslapen, ben ik in Chinatown rond gaan lopen om alles te kopen wat ik gisteren al had gezien. Altijd leuk om zo je geld op te moeten maken. Op dit moment ben ik in mijn hostel aan het wachten om naar het vliegveld te gaan. Vanavond vlieg ik namelijk naar New York om daar mijn reis af te gaan sluiten. Een super vooruitzicht dus nog voor de laatste twee weken!
Liefsxx

  • 06 Mei 2013 - 10:10

    Lieke:

    Aaah! Jaloersmakend weer dit! Maar heel erg leuk! Jammer van je rode kleurtje, maar ben je ondertussen niet gewoon al poepiebruin? Geniet nog van je laatste weekje(s) in NY! Ga ervan genieten en ben blij dat je de 22e weer thuis bent :)! xxx

  • 06 Mei 2013 - 12:10

    Suzanne :

    Hey!

    Ook wanneer het einde nadert weet je je dagen nog goed te vullen. Dat moet je ook zeker doen, want voor je het weet zit je in het 'zonnige en gewone' Nederland..
    Heel veel plezier de laatste twee weken in New York! Geniet er van en tot snel!

    Liefs Suzanne

  • 06 Mei 2013 - 12:31

    Daphne:

    Mooi verhaal klinkt als een droom en jij doet het gewoon! Geniet nog lekker in NY. En tot snel x

  • 06 Mei 2013 - 12:48

    Pap:

    Hee!
    Onvoorstelbaar wat jij allemaal meemaakt! Ziet er allemaal (WEER !) super uit! Geniet nog van de laatste "etappe" in NY en we zien je heeeeeel graag weer op de 22e in het "saaie" Nederland.
    x pap

  • 06 Mei 2013 - 23:19

    Deb:

    Heu vrouwke.

    Lekker de laatste 2 weekjes naar de big Apple.

    Jeetje wat is het snel voorbij gegaan zeg. Nou geniet nog effe. Ik nog 3 weekjes werken en dan zit ik weer in ubud.

    Tot gauw xxxx

  • 17 Mei 2013 - 11:23

    Mama:

    Het Rasjelle,

    Nu ik op dit berichtje reageer ben jij al (voor jou helaas ) aan je laatste daagjes in de Big Apple bezig.
    Geniet er nog even van!!!!!!! Je kamertje is gepoetst en je bedje weer opgemaakt, dus over een paar daagjes

    WELKOM THUIS!!!!!!!!!!

    Tot woensdag Liefs mama

  • 20 Mei 2013 - 13:23

    Anita:

    Hey!


    Heb inderdaad genoten van je laatste reisverslag voordat je weer thuis komt. Je maakt nog steeds veel mee dus dat zal de komende weken wel wennen zijn in het normale Heesch.. Geniet nog van je laatste dagen van je reis en tot woensdag!

    Groetjes,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 31855

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: