Aicuse me, kiss me everybody! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Aicuse me, kiss me everybody! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Aicuse me, kiss me everybody!

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

18 September 2012 | Vietnam, Hanoi

Hey allemaal!
De eerste week in Vietnam zit er alweer op en hij is erg snel voorbij gegaan! We hebben al veel dingen gezien en ook veel meegemaakt. Bekomen van de lichte cultuurshock, ben ik nog steeds wel aan het wennen aan de warmte hier. Ook de uitspraak van de Vietnamezen als ze Engels spreken is nog wat wennen, een van onze gidsen riep namelijk constant; kiss me everybody! Een andere zei telkens aicuse me! We zijn erachter gekomen dat dit Vietnamees-Engels is voor excuse me. Het heeft soms even nodig, maar nu begrijpen we elkaar gelukkig helemaal!
Maargoed, ik zal even vertellen wat we de afgelopen week hebben meegemaakt.
De tweede dag in Hanoi hebben we meegedaan met een wandeltocht door het oude centrum. Erg leuk en makkelijk omdat we zelf dan niet op hoefden te letten waar we waren. ’s Middags zijn we naar een voorstelling wezen kijken van ‘The Water Puppets’. Dat is dé show in Hanoi die je niet gemist mag hebben, en wij hebben hem maar mooi even gezien.
De volgende dag zijn we richting Ha Long Bay gegaan. Het plan was om een tocht van 3 dagen maken met een overnachting op een boot. Wij helemaal enthousiast in de bus richting Ha Long Bay, maar hoe dichter we in de buurt kwamen, hoe harder het ging regenen. Tegen de tijd dat we er uiteindelijk waren, bleken de boten met toeristen niet meer te mogen varen. Flinke tegenvaller dus…Maar na een tijdje wachten werd het weer beter en mochten we uiteindelijk toch de boot op. Met de boot zijn we naar een grot gevaren om deze van binnen te bekijken. In deze grot hebben we werkelijk heel Afrika gezien; leeuwen, giraffen en olifanten, met een wilde fantasie kon je ze allemaal herkennen in de grotten. Daarna zijn we doorgevaren naar het grootste drijvende dorp van Ha Long Bay. Er wonen schijnbaar 200 mensen maar aan het aantal huisjes te zien moeten ze wel met 20 man per huis wonen! ’s Avonds hebben we gezellig gekaart en karaoke gedaan. Daarna maar eens ons bed opgezocht.
De volgende ochtend zijn we doorgevaren naar Cat Ba, dat is een eiland waar we een national park hebben bezocht. Om een geweldig uitzicht te krijgen moesten we alleen wel een klim van een uur maken, leuke verrassing was dat. Het was namelijk niet gewoon een paadje naar boven, maar meer een soort van rotsklimmen! Maar we hebben het gehaald, alle knieën zitten nog op hun plek en het uitzicht was echt super mooi! ’s Middags zijn we naar een monkey island geweest. Wij hadden verwacht dat we overal waar we keken apen zouden zien…maar dat viel even tegen. Gelukkig hebben we er wel een paar kunnen spotten. Ook hebben we ontdekt waar de uitdrukking ‘brutale aap’ vandaan komt, want dat waren deze apen zeker wel. Ze pakten zo blikjes cola en bananen uit de handen van toeristen. Erg leuk om te zien voor ons!
De volgende dag was onze trip naar Ha Long Bay helaas alweer afgelopen en gingen we terug naar de haven. Daar aangekomen moesten we van de gids even blijven wachten, er zou zo een busje komen om ons en nog een aantal anderen op te halen. Zelf ging hij er ondertussen al vandoor. Na 1,5 uur wachten (we waren echt niet bang dat ze ons vergeten waren hoor!), kwam er eindelijk een busje die ons terug naar Hanoi bracht.
Terug in Hanoi konden we bijna meteen door naar het treinstation waar de slaaptrein naar Sapa op ons stond te wachten. Na een zeer korte nacht kwamen we aan in Sapa. Na een stevig ontbijt konden we aan de eerste trekking beginnen. Er was ons verteld dat we een stukje zouden moeten lopen, maar bij aankomst bleek dat 12 km(!) te zijn op de eerste dag en 6 km op de tweede dag. En dan niet zomaar over de weg, maar over kleine kronkelweggetjes en tussen de rijstvelden door. Maar daar kreeg je dan wel echt een heel mooi uitzicht voor terug! Wat trouwens wel heel leuk is, is dat onze groep bij vertrek uit 9 vrouwen bestond, maar nadat we door het dorp van Sapa waren gelopen waren we ineens met 18 vrouwen en kinderen! Iedereen in de groep had een schaduw die precies achter of naast je bleef lopen. De uiteindelijke bedoeling hiervan was dat we halverwege de tocht allemaal spullen zouden kopen bij onze schaduw vrouwen. Na de lange en zware tocht kwamen we aan in een home stay dorp, hier zijn we ’s nachts blijven slapen in een traditioneel Vietnamees huis. Erg leuk om dat ook eens mee te maken, vooral omdat mijn matras totaal niet doorgezakt was en ik totaal niet op de grond lag!
De volgende dag stond ik toch weer vrolijk op om de volgende 6 km te gaan lopen. Lieke was helaas afgehaakt omdat ze te veel last had van haar knie. Maar aangezien de groep met wie we waren zo spraakzaam was (niet dus!), keek ik uit naar de leuke gesprekken die ik onderweg zou gaan hebben. Na de eerste 10 minuten lopen was ik al zo uitgeput dat ik blij was dat ik tegen niemand hoefde te praten! En ook toen we door een heus bamboebos liepen en ik zomaar even een paar keer uitgleed, was ik blij dat er niemand was die me kon verstaan op dat moment! Verder heb ik nog wel interessante gesprekken gehad over Guus Hiddink en pandaberen, dus dat viel nog niet tegen. De 6 km waren eigenlijk best snel voorbij en na het lopen kregen we een heerlijke noodlesoep als lunch. Na de lunch werden we teruggebracht naar het dorp van Sapa waar we nog wat rond konden lopen. Daarna was het alweer tijd om naar het station te gaan om de nachttrein terug naar Hanoi te pakken.
Vanochtend vroeg zijn we weer in Hanoi aangekomen. Vandaag hebben we een rustige dag en vanavond nemen we de trein richting Hue, midden Vietnam. Daar zal ik jullie de volgende keer dus over vertellen!
Xx Rasjelle

  • 18 September 2012 - 11:36

    Daphne:

    Het meid,

    Wat heb je toch al veel meegemaakt. Heel gaaf allemaal ik ben echt jaloers hoor!
    Doe voorzichtig.. En veel plezier

    Liefs x

  • 18 September 2012 - 16:53

    Astrid:

    Gelukkig houdt de knie het vol ;) pas maar op moest je Salsa gaan dansen :D

  • 18 September 2012 - 17:02

    Kitty:

    Jeetje, wat veel gedaan al. Klinkt goed, al die regen ;). Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen! Liefs!

  • 18 September 2012 - 17:08

    Celina:

    Hee meis,
    Wat leuk om je verhaal te lezen en wat heb je al veel gedaan in zo'n korte tijd!
    Ik ben benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat!
    Heel veel plezier en vooral geniet ervan!
    Liefs xx

  • 18 September 2012 - 17:22

    Carola:

    Hee!
    Goed om te horen dat jullie je zo goed vermaken. Jullie zoeken alle mooie en leuke plekjes wel op! Ga nog veel genieten, en zoek alle mooie plekjes op, zodat wij ze hier weer kunnen lezen! Pas goed op elkaar;)
    Liefss Carola

  • 18 September 2012 - 18:26

    Deborah:

    Hey vrouwke,

    Klinkt goed allemaal.
    Ben ook helemaal niet jaloers

    Have fun
    x deb

  • 18 September 2012 - 19:04

    Joke:

    Wat leuk allemaal. Als ik het lees heb ik het gevoel dat ik daar ook op vakantie ben, maar ik zit toch lekker thuis.Veel plezier nog en ik zie al weer uit naar je volgende mail.
    groetjes van ons allemaal.
    Joke

  • 18 September 2012 - 19:26

    Anita:

    Hey!

    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien in deze week! Gelukkig zijn jullie uiteindelijk niet voor niets naar Ha Long Bay gegaan.. Het is daar zo te lezen inderdaad wel echt even anders dan hier! Hopelijk blijft je knie het nog zo doen ondanks dat je tijdens je zware tocht bent uitgegleden!

    Geniet er nog van!

    Groetjes,
    Anita

  • 18 September 2012 - 22:28

    Sang:

    Hey! Wat goed dat jullie uiteindelijk nog met die boottrip mee konden! Ben benieuwd naar de foto's!
    Veel plezier nog!

    Grtjs Sang

  • 19 September 2012 - 17:19

    Pap:

    Hee Rasjelle,
    Hebben jullie nog wel tijd om te reizen? Het reisverslag is volgens mij al een dagtaak!!
    Wel hartstikke leuk hoor, dus vooral daarmee doorgaan!!
    heeeeel veel plezier.

  • 19 September 2012 - 19:01

    Suzanne:

    Hey!

    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben ondernomen in zo´n korte tijd.
    Het verhaal is er, nu de foto´s nog.
    Op naar het volgende verhaal.

    Liefs Suzanne

  • 21 September 2012 - 07:27

    Marloes:

    ola Rasjelle,

    Klinkt echt super gaaf allemaal!
    Geniet er lekker van en ben benieuwd naar je volgende verhalen, want er zullen er nog wel een paar volgen.

    Groetjes Marloes

  • 21 September 2012 - 13:44

    Aike:

    We willen foto's! ;)
    Leuk allemaal zeg! ik ben jaloers!

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 31851

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: