Veilig aangekomen in de chaos van Hanoi! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen in de chaos van Hanoi! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen in de chaos van Hanoi!

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

11 September 2012 | Vietnam, Hanoi

Hey allemaal!

Als eerste iedereen bedankt voor de lieve berichtjes die ik heb gekregen! Sorry als ik niet naar iedereen heb gereageerd, maar superleuk dat jullie allemaal aan me gedacht hebben!

Hier het eerste verslag vanuit Vietnam! Ik ben natuurlijk nog niet zo lang weg, dus ik hou het dit keer kort. Wil alleen even laten weten dat we veilig aangekomen zijn en dat we goede vluchten hebben gehad. In Moskou hadden we nog even stress of we de tweede vlucht wel zouden halen, we stonden eerst namelijk in de verkeerde (megalange) rij te wachten, maar gelukkig is het met een paar sprintjes toch allemaal goedgekomen!
Tijdens de tweede vlucht hoopten we een beetje te kunnen slapen, maar helaas is dat niet helemaal gelukt. Na een filmpje, wat spelletjes en muziek was de vlucht gelukkig toch vrij snel voorbij.
Om half 4 Nederlandse tijd kwamen we in Hanoi aan, maar door het tijdsverschil was het hier ondertussen al half 9. Lekker een nachtje overgeslagen dus en meteen maar door naar het hostel. We werden opgepikt door een zeer spraakzame Vietnamees voor een gezellige autorit naar Hanoi. Hij kon geen Engels en in het Vietnamees kom ik ook niet veel verder dan hallo, dankje en geeft niet. Tijdens de rit hebben we dus maar vooral onze ogen al uitgekeken, ik heb nog nooit zoveel scooters bij elkaar gezien en al helemaal niet op de snelweg en dan ook nog met 5 LEVENDE varkens achterop! Maargoed, na 3 minuten was het al duidelijk dat ik hier de komende tijd maar aan moet gaan wennen! Lichte cultuurshock dus, maar alles onder controle!
Bij het hostel aangekomen mochten we onze kamer nog niet in, maar gelukkig konden we ons wel even om kleden. Het is hier namelijk echt stikheet! Hierna zijn we de chaos van alle brommers maar weer in gegaan om een poging te doen geld te pinnen. Ik kan jullie vertellen dat het is gelukt, maar we hebben wel al ongeveer alle pinautomaten in Hanoi gezien! Een andere manier van de stad verkennen dus;)
Nadat we eindelijk onze spullen op onze kamer konden leggen zijn we op pad gegaan voor een heuse stadswandeling door onszelf bedacht (met behulp van een boekje). Het was een leuke wandeling, maar door de hitte en omdat we erg moe zijn van het reizen was het wel erg vermoeiend!
We zijn net ook alvast even rond wezen kijken voor een vervolg van de reis, want we zijn er al over uit dat we de chaos van Hanoi snel gaan ontvluchten! Maar daar horen jullie de volgende keer meer van.

Xx Rasjelle

• 11 September 2012 - 14:13

Kenneth:

first

• 11 September 2012 - 14:23

Heleen:

Ha!
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen:)
    En leuk om zo snel al iets van jullie te lezen.
    Lichte cultuurshock is begrijpelijk na het zien van dat varkenstransport;)
    Hier regent het de hele dag, dus geniet maar van de hitte!
    Liefs

• 11 September 2012 - 17:23

Mama:

Toch nog derde,Goed om te horen dat de reis goed is verlopen(had Piet toch nog gelijk dat het in Moskou
    moeilijk zou worden om de vlucht naar Vietnam te halen)maar het is gelukt.De eerste uitstapjes van
    182 dagen reizen zijn begonnen,het eerste verslag is binnen, veel plezier.

• 11 September 2012 - 19:56

Suzanne:

Hey!

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ik kan me voorstellen dat je schrikt van een heuse varkenstransport.
    Die zie je niet iedere dag voorbij komen rijden.
    Heel veel plezier met de verdere ondernemingen in Hanoi.

Liefs!

• 11 September 2012 - 22:46

Sang:

Spannend!
    Succes met je Vietnamese woordjes! Je kunt het! ;)
    Groetjes!

• 11 September 2012 - 23:44

Mendy Boeijen:

haai Rasjelle,

Leuk dat je tijdens je trip verhalen op deze site laat horen!
    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Ik wens je een komende maanden een hele fijne tijd en blijf je op deze site volgen!

Heel veel plezier!
    xx Mendy

• 12 September 2012 - 09:12

Daphne:

Goed om te horen dat de reis goed is gegaan. En nu begint het avontuur! Geniet ervan.
    Liefs Daphne

• 12 September 2012 - 10:43

Pap:

Hee rasjelle!!,
    Hartstikke fijn dat de reis tot nu toe goed is verlopen!
    We zullen je zeker blijven volgen op deze site!!
    succes met het klimaat en heel heel heel veel plezier !!!
    x pap

• 12 September 2012 - 13:41

Kitty:

Meid!

Goed zo snel al wat van je te horen! slapen in een vliegtuig is ook echt niet te doen. Blij dat dat weer bewezen is! Hoop dat je nu al aan het genieten bent!

Liefs

• 12 September 2012 - 15:49

Joëlle:

Rasjellie!

Jij weet wel hoe je iemand jaloers moet maken...;-) Ik ben zeer benieuwd waar je allemaal terecht komt de aankomende maanden. Mocht je ook in Nepal komen heb ik nog genoeg tips over dingen die je gezien moet hebben! Geniet ervan en doe voorzichtig :-)

Kus Joëlle

• 12 September 2012 - 18:25

Mniekske:

Heey vrouwke,

Fijn om te horen dat de reis goed verlopen is! Ik ben benieuwd naar alle spannende verhalen die nog gaan komen.....Ik zou zeggen geniet van iedere minuut!!!

• 12 September 2012 - 21:27

Anita:

Hey,

Wat fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen! Ondertussen al weer bijgekomen van de lange reis en al meer leuke uitstapjes gedaan? Dit is inderdaad een andere wijze van stadsverkenning! Hopelijk zijn jullie al weer helemaal over de cultuurshock heen en maken jullie er een geweldige reis van!

Kus Anita

• 12 September 2012 - 22:36

Yvonne:

Hoi Rasjelle,

Inmiddels alweer wat bijgekomen van de reis en wat uitgerust! Tja lopen tussen al die scooters met varkens als bijrijders heeft ook wel wat..... Je zult vast nog heel veel verbazingwekkende dingen zien, geniet ervan!

Groetjes

• 13 September 2012 - 16:36

Kelly:

Ooohhhhh ben nu al jaloers op je ;)
    Groetjesss!!