Studeren, Familiebezoekje & lekker niks doen! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Studeren, Familiebezoekje & lekker niks doen! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Studeren, Familiebezoekje & lekker niks doen!

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

21 November 2012 | Filipijnen, Manilla

Hey allemaal!
Heb alweer een tijdje niks van me laten horen, dus nu maar weer is een verhaaltje. Ik was gebleven bij mijn vlucht van Singapore naar Bangkok. Deze is goed verlopen en tegen de avond kwam ik aan in Bangkok. Het was ondertussen al de derde keer dat ik in Bangkok was, maar ik had nog niks van de stad gezien. Maar daar kwam eindelijk verandering in. Nadat ik het hostel had gevonden waar Lieke en Heleen al waren, zijn we samen met nog een Nederlands meisje wat gaan eten. Heleen is trouwens een vriendin van Lieke die de laatste twee weken in Thailand ook met ons mee gaat. Na het eten hebben we de roof bar opgezocht, daar zouden ze namelijk Guus Meeuwis draaien. Maar helaas die avond net even niet :(
De volgende dag zijn we met de bus naar Hua Hin gegaan, een strandplaatsje iets meer naar het zuiden. Daar aangekomen moesten we op zoek naar een slaapplek. Nadat we een stukje hadden gelopen kwamen we uit bij een hostel van een Nederlandse jongen. We kregen voor heel weinig geld een kamer en wat nog leuker was, was dat er ook frikadellen, kroketten, bitterballen en kaassoufflés op de menukaart stonden. We zijn eerst nog naar het viewpoint van Hua Hin gaan kijken, en daarna hebben we heerlijk gegeten!
Dinsdag hebben we lekker de hele dag op het strand gelegen. We hebben namelijk besloten dat we onze laatste weken in Thailand lekker rustig aan gaan doen en niet te veel gaan ondernemen. Perfect gelukt dus! Dinsdagavond zijn we met de nachtbus vertrokken richting Krabi.
Woensdagochtend zijn we daar aangekomen. We hebben onze spullen in het hostel neergelegd en zijn weer richting het strand gegaan. Een supermooi strand met een felblauwe zee. Weer lekker de hele dag niks gedaan. ’s Avonds hebben we gegeten met een aantal anderen en zijn we nog even naar de topbar van het hostel geweest.
Donderdag hadden we een jungle excursie op de planning staan met een olifanten trekking aan het einde. We begonnen de dag bij een paar warmwaterbaden, een soort van hot springs moesten het zijn. Helaas vielen deze weer tegen haha. Daarna gingen we naar de emerald pool, een heel mooi ‘zwembad’ in de middle of nowhere met superhelder blauw water. Na de lunch zijn we naar de tiger temple gegaan en gingen we olifant rijden. Helaas viel dit in vergelijking met Pai een beetje tegen.
Vrijdag hebben we de boot richting Koh Phi Phi genomen. Toen we daar aankwamen viel het ons meteen al op dat het een heel toeristisch eiland is. Nadat we een hostel hadden gevonden zijn we op zoek gegaan naar een duikschool. Lieke en ik wilden namelijk onze Padi gaan halen. Nadat we ons in hadden geschreven konden we meteen aan de slag met leren. Er hoort namelijk ook een theorie examen bij. ’s Avonds hebben we nog snel een hoofdstukje geleerd en daarna zijn we nog even gaan stappen. Dat lijkt hier net op Lloret de Mar. Overal straten met allemaal barretjes en feestjes op het strand. Ook is er een bar waar je kan kickboksen tegen iemand anders. Als beloning krijg je dan een bucket drinken. Erg apart om te zien, want er worden gewoon bloedneuzen en tanden door lippen geslagen!
Zaterdag stond in het teken van de theorie voor de Padi. Als twee nerdjes zaten Lieke en ik te blokken bij het ontbijt en tegen de middag zijn we naar de duikschool gegaan. Daar hebben we een paar hoofdstukken doorgewerkt en besproken. ’s Avonds maar weer richting de barretjes en het strand om een feestje te vieren.
Zondag hebben we het laatste gedeelte van de theorie behandeld en zijn we skills gaan oefenen in de zee. Wetsuit aan, gasfles op m’n rug, duikbril op, flippers aan, jullie willen niet weten hoe knap ik eruit zag! Na het oefenen van een aantal skills en het wennen aan het ademen onder water, zat het er alweer op.
Maandag was het tijd voor de eerste twee echte duiken. Nadat we nog wat skills in het zwembad hadden geoefend, zijn we tegen de middag met de boot naar de plek gegaan waar we gingen duiken. Rolletje achterover van de boot en plons daar lag ik in het water. De eerste twee duiken zijn we tot ongeveer 12 meter diepte gegaan. Ik heb echt zoveel mooie vissen voorbij zien komen, zelfs Nemo! Ook kwamen we nog een megagrote schildpad tegen, zo mooi om te zien hoe die bewegen onder water. Mijn eerste twee duiken zijn goed gegaan, en ook alle bijbehorende skills heb ik goed gedaan.
De volgende dag stonden duik 3 en 4 op de planning. We zijn tot bijna 20 meter gedoken en hebben weer veel mooie vissen en koraal gezien. We hoopten nog op een haai die voorbij zou komen, maar helaas heb ik die gemist. Maar wel weer verschillende grote schildpadden gezien. Nadat ik alle skills goed had gedaan en de duiken erop zaten, had ik m’n Padi binnen!! Whoehoee!! Vanaf nu mag ik dus overal gaan duiken, zolang ik maar een buddy meeneem. ’s Avonds hebben we nog een drankje genomen om te vieren dat ik was geslaagd.
Woensdagochtend zijn we met de boot naar Phuket gegaan. Daar aangekomen hebben we een hostel gezocht en ’s middags hebben we scooters gehuurd om de omgeving te verkennen. We zijn naar de Big Buddha geweest, dat is een hele grote buddha voor als jullie het nog niet door hadden:P Na de Big Buddha zijn we naar Patong gereden. Dat is duidelijk het toeristische deel van het eiland. Erg leuk om even te zien en er even rondgelopen te hebben. Toen we dat weer gezien hadden zijn we teruggereden naar Rawai, de plaats waar ons hostel was. ’s Avonds had ik afgesproken met Stefan, erg leuk om hem na een paar jaar weer te zien.
Donderdag ben ik samen met Stefan en Koen (ja Koen, je staat erin!), dat is de Nederlandse jongen die ik in Singapore heb leren kennen en die vanaf Krabi met ons in meegereisd, een stukje gaan rijden door Phuket. Stefan heeft ons verschillende mooie viewpoints laten zien en ook een supermooi strandje waar we de rest van de middag lekker hebben gelegen. ’s Avonds hebben we lekker gegeten en een afscheidsdrankje gedaan. Vrijdag zouden we namelijk allemaal uit elkaar gaan…
Vrijdag zou een lange dag van reizen worden en geen leuke dag omdat ik na ruim twee maanden afscheid moest nemen van Lieke. ’s Ochtends hebben we de taxi naar het vliegveld van Phuket genomen. Daar aangekomen hebben we Koen op het vliegtuig naar Chiang Mai gezet en zijn wij gaan wachten op onze vlucht naar Bangkok. De vlucht van Phuket naar Bangkok duurde maar 1,5 uur, dus we waren om 2 uur op Bangkok airport. Had ik het geluk dat mijn vlucht naar de Filipijnen om 5 over half 1 ’s nachts zou vertrekken en ik dus bijna 12 uur op het vliegveld mocht zitten! Aan het einde van de middag was het tijd voor Heleen om te gaan boarden. Nu bleven alleen Lieke en ik nog over. Samen hebben we nog een laatste keer gegeten en toen was het echt tijd om afscheid te nemen. Heel raar om na ruim 2 maanden samen reizen afscheid te moeten nemen…Maar het komt allemaal goed! Vanaf nu reis ik gewoon lekker alleen verder. Om half 10 ’s avonds mocht ik ook eindelijk mijn tas in gaan checken, nadat ik een uur in de rij had gestaan en eindelijk aan de beurt was, bleek dat ik een papieren ticket moest kunnen laten zien met een vlucht dat ik de Filipijnen weer uit zou gaan. Als ik dat niet had, zou ik niet ingecheckt kunnen worden. Dat zul je altijd zien, heb je de hele dag niks te doen, moet je op het einde gaan stressen om je vlucht te kunnen halen. Gelukkig was er een internetcafé op het vliegveld en kon ik snel mijn papieren printen. Uiteindelijk was ik nog steeds op tijd voor m’n vlucht.
Van de vlucht van Bangkok naar Manilla heb ik niet veel meegekregen, ik heb vooral lekker kunnen slapen. Op Manilla moest ik 5 uur wachten op mijn volgende vlucht naar Puerto Princesa. Ook van die vlucht heb ik niet veel meegekregen omdat ik in slaap was gevallen. In Puerto Princesa aangekomen moest ik nog gaan bedenken waar ik nou eigenlijk precies heen wilde. Er stond een standje op het vliegveld waar allemaal backpackers omheen stonden dus ik dacht laat ik daar ook gaan kijken. Het bleek dat ze daar tickets verkochten naar El Nido, dat is in het Noorden van het eiland Palawan waar ik geland was. Ik leerde een Duits meisje kennen dat ook alleen aan het reizen was, en besloot ook maar een busticket te boeken. Na drie vluchten dus ook nog een busreis van 5 uur erachteraan! In El Nido aangekomen hebben we een slaapplaats gezocht en zijn we wat gaan eten. Daarna was het tijd om te gaan slapen, want ik was echt doodmoe van al het reizen.
Zondagochtend waren we alweer op tijd wakker. We besloten om onze bikini aan te doen en naar het strand te lopen. Dit werd uiteindelijk een wandeling van 2 uur totdat we bij een supermooi wit palmbomenstrand aankwamen. Het water was felblauw en er waren gewoon helemaal geen andere mensen op het strand. We hebben daar 5 uur gelegen en helemaal niemand gezien! Op de terugweg hebben we maar een tricycle terug genomen. ’s Avonds weer lekker gegeten en aan het strand wat gedronken.
Maandag hebben we een islandhopping tour gedaan. Met de boot zijn we van eiland naar eiland gevaren en ze waren allemaal supermooi! Ook konden we tijdens de boottocht snorkelen, supermooi was het onderwater. Ik kan jullie ook vertellen dat ik voor het eerst een vis heb gegeten die me nog aan kon kijken terwijl hij op mijn bord lag. Heel vakkundig heb ik hem gefileerd en opgegeten.
Gisteren heb ik lekker nog een dagje op het strand gelegen en verder vrij weinig gedaan. Beetje een planning gemaakt voor de rest van m’n reis en in de zon gezeten.
Nu zit ik alweer op het vliegveld om de Filipijnen weer te verlaten. Op naar nieuwe belevenissen en avonturen!
Liefs xx

  • 21 November 2012 - 13:06

    Papa:

    Hee Rasjelle!!,
    Weer een hoop belevenissen!! Zo te zien heb je in ieder geval heel veel moois gezien! Hartstikke leuk die verhalen, en dat van die Haai dat vind ik niet zo erg ha!
    Tot gauw weer via skype!!
    Dikke kus
    Pap

  • 21 November 2012 - 13:26

    Heleen:

    Ha!

    Weer super veel meegemaakt!
    Het alleen reizen gaat helemaal goedkomen:)
    Ben zo benieuwd naar de foto's als je terug bent!

    Liefs

  • 21 November 2012 - 15:01

    Koen:

    Leuk stuk Rasjelle!
    Voel me erg vereerd met de vermelding in dit verhaal,
    Dat begrijp je natuurlijk wel!
    Veel plezier nog

    xx

  • 21 November 2012 - 16:04

    Marloes:

    Super verhaal Rasjelle en lekker veel tijd doorgebracht in de onderwater wereld :D!
    Echt relaxed dat je nu je Padi hebt.
    Heel veel plezier op je volgende bestemming. Ik kan niet wachten tot je volgende verhaal!

    Xx

  • 21 November 2012 - 17:21

    Kitty:

    Meid! Wat een tof verhaal weer. En wat blijf je lekker veel doen. Nu helemaal in je eentje, best stoer hoor! Snel weer naar de moderne wereld om te skypen ;) Liefs

  • 21 November 2012 - 18:26

    Suzanne :

    Hey!

    Stoer joh dat jullie nu alleen zijn verder gegaan. Nou ja, niet helemaal alleen.l Leuk dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen. Heb je nog wat om mee te praten en je belevenissen te delen.
    Super vet dat je je Padi hebt gehaald! Kun je ook eens zien wat er onder de grond gebeurd.
    Op naar je volgende avontuur!

    Liefs Suzanne

  • 21 November 2012 - 19:58

    Mama:

    Hey Rasjelle,

    Weer een pracht verhaal, leuk tussendoor even op familiebezoek,lekkere hollandse stroopwafels en
    pepernoten gegeten? Ja, die zaten ook in het pakket, maar helaas!!!!!!
    Maar goed dat die Padi naar huis wordt gestuurd, moet je voorlopig toch aan de bovenzijde
    van het water blijven, toch een beetje veiliger dan tussen de haaien en reuze schildpadden.
    Veel plezier in Pataya en dan naar Birma het volgende avontuur, terug in de tijd, zonder internet en telefoon,
    dat zal ook wennen zijn.

    Liefs mama

  • 21 November 2012 - 21:12

    Anita:

    Hey!

    Dit keer hebben we inderdaad even op je reisverslag moeten wachten, maar dat komt natuurlijk ook door alle leuke dingen die je daar doet! Fijn ook om eens wat rustdagen te nemen. Dat afscheid nemen zal inderdaad wel even moeilijk zijn geweest! Nu alleen verder, maar gelukkig kom je onderweg nog genoeg anderen tegen!

    Super dat je nu kunt duiken!

    Groetjes,
    Anita

  • 30 November 2012 - 10:42

    Hans Van Den Hurk:

    Ik denk ik zal ook eens iets laten horen.
    Heb je verslagen natuurlijk bijgehouden.
    En vind het super wat je allemaal mee mag maken.
    Ik hoop dat je de reis met veel plezier voort kunt zetten.

    We blijven je volgen.
    Groetjes van de Hurkjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 31826

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: