Als een koningin in Westers-Azië! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Als een koningin in Westers-Azië! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Als een koningin in Westers-Azië!

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

04 November 2012 | Singapore, Singapore

Hey allemaal!
Ondertussen ben ik voor een paar dagen in Singapore aangekomen. Na 1,5 week Thailand maak ik daar even een tussenstop om weer een visum voor Thailand te kunnen krijgen. Wat is Thailand een verschil met de andere landen waar we tot nu toe zijn geweest! Ten eerste rijden ze hier aan de andere kant van de weg, tenminste dat is de bedoeling, maar ze doen hier toch wat ze zelf willen;) Verder kan je echt heel goed merken dat Thailand ingesteld is op toerisme, er is hier een McDonalds, BurgerKing, Starbucks, Subway en in iedere straat zitten minstens 3 7elevens.
Maandagmiddag zijn we aangekomen in Chiang Mai. Natuurlijk ging hier weer een leuke busrit aan vooraf. De eerste 12 uur hadden we een slaapbus, erg fijn omdat we ‘s nachts moesten rijden. Maar wat minder fijn was het dat de bus te vol zat en er mensen in het gangpad moesten liggen. Dat is niet erg zolang wij het niet zijn natuurlijk…maar het is ook minder fijn als degene die naast je ligt zo ongeveer bij je op schoot ligt. En guess what….lucky me! Bij mij op schoot lag een oude man die een gat in zijn sok had en de hele nacht overal om moest lachen. Erg gezellig dus! De grens tussen Laos en Thailand moesten we per boot oversteken. In Thailand aangekomen werden we met een minivan naar Chiang Mai gebracht. Daar aangekomen moesten we natuurlijk even de McDonalds van binnen bekijken. Daarna zijn we naar de night market gegaan. Een perfecte plek voor het kopen van souvenirs en gewoon leuke dingen voor jezelf. Het afdingen gaat al steeds beter en m’n tas komt ook steeds voller te zitten!
Dinsdag hebben Lieke en ik besloten om eens alleen op pad te gaan. Lieke is alvast richting Pai gegaan, en ik ben naar het regenwoud gegaan om te gaan ziplinen. Aan kabelbanen en over bruggen over het regenwoud heen om vervolgens naar beneden te abseilen. Echt supervet om eens te doen en natuurlijk en supermooi uitzicht! Ook heb ik nog een paar aapjes kunnen spotten, erg leuk. ’s Middags hebben we nog een waterval bezocht en daarna ben ik nog maar eens naar de night market geweest.
Woensdag stond een dagtrip naar Chiang Rai op de planning. De eerste stop was bij de Hot Spring, helaas was er maar een en viel die een beetje tegen. Op naar de volgende stop, the White Temple. Heel mooi om te zien, een helemaal witte tempel helemaal beplakt met kleine spiegeltjes. In de zon natuurlijk een groot blinkend gebouw. Binnen in de tempel zijn hele aparte muurschilderingen gemaakt, je ziet er veel buddha’s maar ook Angy Birds, Kungfu panda, Michael Jackson, spiderman en allemaal stripfiguren. Erg vreemd voor een tempel vond ik. Na de tempel zijn we doorgegaan naar the Golden Triangle, het drielandenpunt tussen Thailand, Laos en Myanmar. Met de boot zijn we over de Mekong rivier gevaren naar de verschillende landen. De laatste stop van de dag was bij de longnecks. Een bergvolk waarbij de vrouwen rondlopen met heel veel ringen om hun nek, zodat ze een lange nek krijgen. Vandaar ook de naam, als je em nog niet doorhad;)
Donderdag was het ook voor mij tijd om door te gaan naar de volgende stad, namelijk Pai. Met de local bus ben ik van Chiang Mai naar Pai gegaan, tas op het dak en gaan. Begin er al steeds meer aan gewend te raken. In Pai aangekomen moest ik nog op zoek naar een slaapplek. Gelukkig zat er tegenover het busstation een guesthouse en had ik snel een bed geregeld. ’s Avonds heb ik wat rondgelopen in het stadje, erg leuk met allemaal kraampjes!
De volgende dag weer een keer lekker uitgeslapen. Tegen de middag heb ik samen met Bettina, een Duits meisje dat ik in de bus had leren kennen, een scooter gehuurd. Met mijn flitsende roze scooter zijn we Pai en omgeving gaan verkennen. Wel even wennen hoor, want je moet hier dus aan de linkerkant van de straat rijden. Maar ik heb nog steeds geen ongelukken veroorzaakt, dus het gaat best goed! Tussen het rijden door zijn we op verschillende plekken gestopt, zoals de Memorial Bridge uit WO2 en de Hot Springs. Een tweede poging om mooie Hot Springs te zien, na de tegenvaller in Chiang Rai. Helaas viel deze nog meer tegen en waren het alleen warme baden. Maar…ik heb ze toch maar weer mooi gezien! Op de terugweg hebben we nog lekker wat gegeten en daarna heb ik een lekkere rustige avond gehad.
Zaterdag zou ik eigenlijk samen met Lieke olifant gaan rijden, maar helaas was Lieke ziek en ben ik alleen gegaan. Op m’n roze scooter richting de olifanten scheuren, lekker in de zon! Bij de olifanten aangekomen, kon ik meteen op een olifant z’n rug gaan zitten en konden we vertrekken. Eerst hebben we een stukje gelopen en daarna gingen we samen zwemmen. Samen met mijn olifant speelde ik het spelletje dat ik op zijn kop ging zitten en hij mij eraf probeerde te gooien. Natuurlijk heb ik verloren, maar het was wel superleuk om te doen. Wel erg vermoeiend kan ik je zeggen! ’s Avonds ben ik met een aantal anderen naar een festival gegaan. Het leek meer een beetje op een kermis. Daarna gezellig nog wat gedronken en toen richting m’n bedje gegaan.
Zondag stond er op de planning dat we via Chiang Mai naar Bangkok zouden gaan. Helaas waren de rechtstreekse bustickets uitverkocht, dus zijn we met een minivan richting Chiang Mai gegaan met de hoop dat er voor die avond nog plaats zou zijn in de nachtbus. Een grote meevaller toen we in Bangkok aankwamen, want we konden meteen door met de bus naar Bangkok. Voor de verandering ging de busrit eens helemaal goed, we hadden een goede bus en kregen zelfs een warme maaltijd. Rond half 12 ’s avonds kwamen we aan in Bangkok. We hadden nog geen hotel geboekt omdat we hadden verwacht dat we in de bus moesten slapen. Op het hele busstation was maar één persoon die Engels kon spreken. Hij kon ons wel naar een hotel brengen waar we voor €20,- met twee personen konden slapen. Natuurlijk vonden wij dit te duur, maar we hadden niet veel andere keus midden in de nacht. We vroegen de ‘taxichauffeur’ of hij ons naar het hotel kon brengen, we zouden daar wel gaan onderhandelen over de prijs. Onze chauffeur kwam aanrijden in het oudste koekblik van heel Bangkok, maar bracht ons gelukkig veilig naar het hotel. Daar aangekomen wilden ze ons te weinig (naar onze zin) korting geven, dus gingen we op zoek naar een ander hotel. Onze vriend de chauffeur stond buiten nog steeds alles in de gaten te houden. Toen we bij het volgende hotel aankwamen, konden we voor €40,- een kamer krijgen. Natuurlijk vonden we dit ook te duur en gingen we weer naar buiten. Wéér stond onze vriend daar buiten op ons te wachten. Omdat we dit niet zo fijn vonden besloten we om bij t volgende hotel te gaan slapen, wat de prijs ook zou zijn. Hadden wij even geluk dat we in het duurste hotel van de straat aangekomen waren en we maar liefst €45,- voor een kamer mochten betalen! Maar hé, er zat wel ontbijt bij. We hebben die nacht heerlijk in onze veel te dure bedden geslapen.
De volgende dag stond de reis naar Koh Phangan op de planning. Van Bangkok vlogen we naar Nakhon Si Thammarat, vanuit daar hadden we de bus naar Surat Thani en vanuit daar de catamaran naar Koh Phangan. Een hele reis dus!
Dinsdag hebben we een scooter gehuurd en hebben we een beetje rondgereden op Koh Phangan. Verder hebben we rustig aan gedaan, want we moesten fit zijn voor de Full Moon Party die avond. Nadat we een goede outfit hadden gescoord hebben we even een middagdutje gedaan. ’s Avonds konden we op naar de Full Moon Party. Wat is dat superleuk om eens mee te maken! Het hele strand staat vol met mensen, overal verschillende soorten muziek en iedereen in fluoriserende kleding. Een erg geslaagde avond was het met als afsluiter de zonsopgang. Wat een mooi plaatje is dat!
De volgende dag hebben we weer rustig aangedaan. Beetje uitgeslapen en op zoek naar een strand. Die was nog moeilijker te vinden dan we dachten, het leek wel of wij de enige waren op het hele eiland die naar het strand gingen. Uiteindelijk hebben we toch een strand gevonden en lekker in de zon gelegen.
Donderdag was het alweer tijd om te vertrekken vanuit Koh Phangan richting Bangkok. Op mijn planning stond dat ik vanuit Bangkok meteen door zou vliegen naar Singapore om daar een paar dagen heen te gaan. Helaas werd de vlucht vanuit Nakhon Si Thammarat naar Bangkok 1,5 uur verzet waardoor ik mijn vlucht naar Singapore niet meer zou halen. Na een hoop geregel en geklaag bij de luchtvaartmaatschappij konden ze voor me regelen dat ik vrijdagochtend naar Singapore kon vliegen. Ook een hotel was er voor me geregeld én geld om de taxi van het vliegveld naar het hotel te betalen. Op het vliegveld in Bangkok stond er een karretje klaar om me naar de uitgang te brengen en een taxi voor me te regelen. Ik voelde me net de koningin! Toen ik bij het hotel aankwam, zwaar underdressed, ging dat gevoel nog even door. Ik had een kamer in een megaluxe hotel met wel 8 restaurants, een bakkerij en een karaokebar. Mijn kamer had een megagroot bed, een bank, een flatscreen, een bureau en een badkamer met een douche én een bad. Niet verkeerd dus.
Na een heerlijke nacht in het luxe hotel kon ik vrijdagochtend eindelijk echt naar Singapore vertrekken. In Singapore aangekomen ben ik met het openbaar vervoer naar m’n hostel gegaan. Singapore is echt een leuke overzichtelijke stad. Heerlijk om weer even wat anders te zien dan echte Aziatische steden! Nadat ik m’n spullen in het hostel had afgezet ben ik naar het centrum gegaan. Daar ben ik in de Singapore Flyer geweest. Dat is een groot reuzenrad vanwaar je de hele stad kunt zien. Erg makkelijk dus om te bepalen wat ik nog van dichterbij wilde gaan bekijken. Na de Flyer ben ik richting de Marina Bay gelopen, daar kwam ik toevallig een Nederlander tegen. Op de een of andere manier kun je dat toch altijd aan mensen zien als ze uit Nederland komen;) We besloten om samen verder te lopen en hebben wat gebouwen bekeken. Ook zijn we naar de bovenste verdieping van het Marina Bay Sands hotel gegaan. Vanuit daar kan je supermooi uitkijken over de skyline van Singapore. Toen we weer beneden kwamen hebben we lekker in het zonnetje gezeten en gewacht tot er een licht en watershow zou beginnen. Het wachten heeft 2 uur geduurd, maar het was de moeite waard. We zagen een mooie show met allemaal filmpjes in het water geprojecteerd en muziek op de achtergrond. Na de show zijn we nog richting Chinatown gelopen, maar dat viel helaas een beetje tegen. Daarna maar weer richting m’n hostel gegaan.
Gisteren werd ik lekker wakkergemaakt door een krijsende Thaise die bij mij op de kamer sliep. Om 7 uur was ze gezellig aan het bellen en iedereen mocht meegenieten. Na een tijdje naar het gekrijs geluisterd te hebben, had ik maar besloten om op te gaan staan. Het weer was helaas een beetje minder, het regende. Daarom ben ik maar een van de shoppingmalls ingegaan en heb daar lekker rondgelopen. ’s Middags kwam Lieke vanuit Bangkok aan, ze kon me natuurlijk geen 3 dagen missen en heeft snel een vlucht geboekt toen ik weg was! Samen zijn we de stad ingegaan en hebben we het Merlion bekeken, dat is HET symbool van Singapore. Het is een water spuwende vis met een leeuwenkop, erg interessant natuurlijk. ’s Avonds zijn we op nachtsafari gegaan, spannend! Helaas regende het en konden we alleen een treintochtje door het park maken want de andere shows waren gecanceld. Maar we hebben wel leeuwen, tijgers, giraffen, nijlpaarden, neushoorns, varkens, zebra’s, reeën, flamingo’s en nog heel veel meer gezien. Na de safari zijn we richting het hostel gegaan. Helaas was er geen bed meer over voor Lieke, dus hebben we gezellig samen in een bed gelegen. Wel een goede manier om kosten te besparen hoor! Lieke is vanochtend om 5 uur alweer vertrokken richting Bangkok en ik zit nu op m’n vlucht te wachten. We gaan nu naar het zuiden van Thailand reizen, benieuwd wat we daar weer gaan zien en beleven!
Liefsxx

  • 04 November 2012 - 10:10

    Anita:

    Hey!

    Dat zijn alweer veel dingen die je de afgelopen weken hebt gedaan! Vooral ook erg afwisselend allemaal! Je hebt het wel goed geregeld met je vlucht naar Singapore! Dat klinkt eens anders dan al je eerdere reiservaringen! Ben benieuwd wat jullie hierna weer allemaal gaan doen!

    Veel plezier!

    Groetjes,
    Anita


  • 04 November 2012 - 10:30

    Chaniel:

    Mijn week was minstens net zo afwisselend en leuk....NOT!!

  • 04 November 2012 - 11:15

    Kitty:

    Tof verslag weer! En wat doe je onwijs veel in korte tijd. Leuk om te lezen!

  • 04 November 2012 - 13:22

    Mama:

    Hee Rasjelle,

    Wat heb je het toch druk, volgens mij ben je een beetje aan vakantie toe!!!!!!!!
    Toch heb je tussendoor nog tijd om dit boek (verslag) te schrijven.
    Superleuk om te lezen. Jouw Hollandse overlevingspakket is ook aan de reis
    begonnen,nu maar afwachten of het aankomt.
    Wederom heel veel plezier.

    Liefs mama

  • 04 November 2012 - 15:49

    Marloes:

    Rasjellie! Wat een ervaringen weer, geweldig! Leuk om ook je ervaringen van Thailand te lezen, sommige dingen herken ik ;). De afwisseling lijkt me echt super, af en toe een dagje rust inbouwen en dan weer verder :). Geniet ze en heel veel plezier!
    Xx

  • 05 November 2012 - 10:34

    Heleen:

    Ha,

    Weer veel gedaan en meegemaakt zeg!
    Klinkt al als ervaren reizigers ondertussen:)
    Geniet ervan!

    Liefs Heleen

  • 05 November 2012 - 19:10

    Suzanne :

    Hey!

    Zo zo, jij zit niet stil. Wat heb je veel leuke dingen in zo´n korte tijd gedaan!
    Ook slim dat je alvast alleen op pad bent gegaan.
    Dan zal over een paar weken de stap iets minder groot zijn om echt alleen verder te gaan.
    Nog heel veel plezier!

    Liefs Suzanne

  • 05 November 2012 - 21:30

    Lobke Ruijs:

    He, wat een eentonige belevingen allemaal!
    haha, wat gaaf dat je zoveel meemaakt! Geniet ervan! xx

  • 07 November 2012 - 13:42

    Pap:

    Hee Rasjelle,
    Weer een heel verhaal. Poeh Poeh wat maken jullie veel mee!
    Dat je nog tijd hebt om verslagen te schrijven!!
    Op naar het volgende avontuur! Geniet ervan!
    x pap

  • 07 November 2012 - 23:28

    Ans En Henry:

    Beste Rasjelle,
    Zoals je weet zitten we nu helemaal aan de andere zijde van de aardbol in Ecuador. Inmiddels hebben we je verslag gelezen en ervan genoten. Ook wij beleven tal van avonturen in oa quito, cuenca, de jungle en op de toppen van de Andes. Morgen zullen we de cotapaxi beklimmen en een dag later de hoogste berg van Ecuador. Niet helemaal hoor maar wel tot aan de sneeuwgrens. Voor ons moet de warmte nog komen, ongeveer over een week.

    Dan bezoeken we het kustgebied en daarna als hoogtepunt natuurlijk de Galapagos. Ons verslag zal niet zo uitgebreid. Zijn want dat zit er gezien de tijd niet in. Groetjes Ans en Henry

  • 16 November 2012 - 23:48

    Daphne:

    Wat gaaf allemaal je maakt zoveel mee! Geniet ervan.
    Liefs Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 31860

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: