I love my new fish-perfume! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu I love my new fish-perfume! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

I love my new fish-perfume!

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

13 Oktober 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hey allemaal!
Weer een verhaaltje maar nu vanuit Cambodja. Met de bus zijn we vanuit Saigon naar Phnom Penh gereden. Bij de grens moest er nog even een visum voor ons geregeld worden, maar dit is uiteindelijk gelukt. Beetje jammer alleen dat op mijn visum bij surname Van staat en niet Ballegooij. Maar ik ben er het land mee ingekomen en ik ga ervan uit dat ik er ook weer het land mee uit kom!
In Phnom Penh aangekomen zijn we naar ons hostel gegaan. Hadden we toch maar even mooi geluk dat er die avond de grootste party van heel Phnom Penh in ons hostel gegeven zou worden. Konden we die avond mooi rollend naar ons bed toe!
De volgende ochtend zijn we met een tuktuk naar de Killing Fields van Choeung Ek geweest. Erg indrukwekkend om daar te lopen en de verhalen erbij te horen. Aan het einde van de rondleiding stond een grote gedenktempel met allemaal schedels van mensen die daar omgekomen zijn. Krijg je toch wel even rillingen van…Onze tuktuk chauffeur heeft netjes op ons gewacht, zodat hij ons daarna rond kon rijden in de binnenstad van Phnom Penh. Helaas begon het op de terugweg kei hard te regenen en hebben we vooral vanuit de tuktuk de stad bekeken.
Zondag vonden we het tijd voor beter weer en gingen daarom richting het strand van Sihanoukville. Een goede gok van ons, want toen we daar laat in de middag aankwamen, konden we nog lekker op het strand zitten. Wel even wennen waren de mensen die je constant ‘lastig vallen’ voor een massage, manicure, armbandje en eten.
Maandag hebben we lekker de hele dag op het strand gelegen en niks gedaan. Hadden we wel verdiend vonden we zelf!
Dinsdagochtend moesten we om half 7 klaarstaan om de bus te nemen richting Battambang. De busrit zou normaal zo’n 11 uur moeten duren, maar wij hadden het geluk om 15 uur onderweg te zijn. Het begon ’s ochtends al meteen toen we niet door een bus, maar door een tuktuk opgehaald werden. Natuurlijk niet erg, maar als je vervolgens met 6 personen, 6 backpacks en 6 rugzakken in een tuktuk moet zitten, das toch wel erg krap kan ik je vertellen! Maargoed, we kwamen bij de eerste bus aan die ons terug naar Phnom Penh zou moeten brengen, een rit van 6 uur. De bus zag er niet heel uitnodigend uit, maar we stapten toch maar in. Na een ritje van zo’n 2 uur stopten we ergens en bleek de band lek te zijn. Toen ze deze wilde vervangen, bleek de hele as van het wiel krom te zijn en kon de bus niet meer verder. Na 1,5 uur wachten was er een oplossing; We moesten onze spullen overladen in een andere bus, er werden locals uit die bus gejaagd, en wij konden in die bus zitten. We voelden ons natuurlijk wel een beetje lullig, maar we konden in ieder geval verder. Met deze bus zijn we in Phnom Penh aangekomen. Bij het uitladen van onze tassen bleek alleen dat mijn tas in het vocht van vis had gelegen wat ergens uit gelekt was. Dus vanaf nu heeft mijn tas een heerlijke visgeur. Goed om iedereen op minstens 2 meter afstand te houden, fijn he pap!;) Na een uurtje wachten op de volgende bus konden we vertrekken richting Battambang. Dit ging best goed en we waren ook al minstens 2,5 uur onderweg toen de bus om de paar meter ging stoppen. Steeds ging er iemand een emmer water uit de sloot halen om deze vervolgens in de motor te gooien. Na een aantal stops en een rokende achterkant (gelukkig zaten wij voorin!) kwamen we bij een restaurant aan. Daar hebben we uiteindelijk ruim 2 uur gewacht totdat het slangetje voor het koelen van de motor was gemaakt. Even dachten we dat we niet meer weg zouden komen en dat we in het restaurant moesten blijven slapen. Maar gelukkig kon de bus doorrijden en heeft hij ons uiteindelijk toch nog naar Battambang gebracht. Daar aangekomen was het ondertussen midden in de nacht dus hebben we maar een tuktuk genomen om ons naar het hostel te brengen.
De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen, hadden we wel verdiend na zo’n busrit vonden we zelf. ’s Middags zijn we een stukje met de bamboetrein gaan rijden. Een aparte ervaring kan ik je vertellen! Er worden gewoon twee assen op de rails gelegd, en daarop komt een vlonder van bamboe. Daar ga je dan op zitten en met een motor gaat de ‘trein’ rijden. Erg leuk als je dan een andere ‘trein’ tegenkomt, want het is enkelspoor. De vlonder waar de minste mensen op zitten wordt dan van de rails afgehaald, en achter de tegemoetkomende ‘trein’ weer op de rails gezet. Erg handig dus! Na deze treinrit zijn we nog bij een krokodillen farm wezen kijken. Gewoon geldklopperij bleek dit te zijn. Er waren echt megaveel krokodillen in veel te kleine verblijven, erg zielig dus.
Donderdag durfden we het toch weer aan om een bus te nemen naar de volgende stad, dit keer Siem Reap. Je kunt het bijna niet geloven, maar deze busrit ging gewoon helemaal in één keer goed en we kwamen gewoon op tijd aan! ’s Middags zijn we daarom meteen even naar de old market gegaan en hebben we door de stad gelopen.
Vrijdag zijn we naar Angkor Wat geweest. Onze vriend de tuktuk chauffeur heeft ons daar mooi de hele dag rondgereden zodat we alle hoogtepunten hebben gezien. Tussendoor zijn we natuurlijk verschillende keren gestopt voor een fotosessie. ’s Avonds hebben we een gezellige avond gehad in de Angkor What bar. (Zonder aanhalingstekens Heleen en Anita;))
Vandaag hebben we een lekker luie dag gehad. Eerst lekker uitgeslapen, daarna lekker gaan brunchen in de stad, beetje rondgelopen, terrasje gepakt, nog een beetje rondgelopen, gegeten en nu onze tassen weer ingepakt. Morgen gaan we namelijk alweer verder naar Laos. Volgende keer dus een verhaaltje vanuit daar!
Liefs xx

• 13 Oktober 2012 - 19:41

Heleen:

Yo chicks!

Weer genoeg avonturen:)
    Hoop echt dat je nieuwe luchtje nog een paar maandjes blijft hangen want dat wil ik ook wel eens ruiken!
    Hoop dat jullie reis naar laos een beetje vlot verloopt!
    Hou me op de hoogte van de roddels daar;)

Liefs

• 13 Oktober 2012 - 19:44

Mama:

Hey Rasjelle,

Half uurtje geleden jou verhaaltje nog via skype gehoord,
    nu de bevestiging op papier, dit is nog maar het begin van je avontuurlijke reis
    en al zoveel ondernomen en meegemaakt,dat ik jaloers ben dat wist je al.
    Toch weer veel plezier in Laos

Liefs mama

• 13 Oktober 2012 - 19:44

Mama:

Hey Rasjelle,

Half uurtje geleden jou verhaaltje nog via skype gehoord,
    en al zoveel ondernomen en meegemaakt,dat ik jaloers ben dat wist je al.
    Toch weer veel plezier in Laos

Liefs mama

• 13 Oktober 2012 - 20:37

Pap:

Hee rasjelle!!
    Ik heb eigenlijk maar 1 reactie op je mooie verhaal:
    Helemaal geweldig dat er visvocht is uitgevonden ha ha!
    veel plezier maar weer en we spreken elkaar weer snel,
    x pap

• 13 Oktober 2012 - 20:49

Yvonne:

Hoi Rasjelle!,

Leuk zo'n treintje! En wat betreft die tas: je weet zo wel altijd meteen waar die ligt...ha!
    Klinkt allemaal heel avontuurlijk, geniet ervan!

Groetjes
    Yvonne

• 14 Oktober 2012 - 09:48

Chaniel:

Leuke foto's joh ;)

Kuss

• 14 Oktober 2012 - 12:02

Kitty:

Zo, nog geslapen? Waarschijnlijk zit je nu weer heerlijk in de bus. Je reist wat af zo. Nieuwe geurtje zal best goed bevallen zo te horen, nu maar hopen dat het niet ook in je kleding gaat zitten!

Have fun

• 14 Oktober 2012 - 13:11

Anita:

Hey!

Jullie hebben inderdaad al weer veel gedaan en gezien! Alleen dit keer weer in een heel ander land! Die vis lucht is wel echt erg, maar ze zullen inderdaad van je tas afblijven! Gelukkig zijn daar ook leuke gezellige terrasjes en barretjes! En nu weer op weg naar het volgende land! Ik ben alweer benieuwd wat jullie daar gaan meemaken!

Groetjes

• 14 Oktober 2012 - 22:49

Marloes:

Rasjellie!

Wat een busreizen zeg haha!
    Zo te lezen maak je ontzettend veel mee, heel leuk om te lezen.
    Die lucht van je tas heeft dus ook zo z'n voordelen ;), vooral positief blijven!

Xxx

• 14 Oktober 2012 - 22:49

Marloes:

Rasjellie!

Wat een busreizen zeg haha!
    Zo te lezen maak je ontzettend veel mee, heel leuk om te lezen.

Xxx

• 15 Oktober 2012 - 14:20

Suzanne :

Hey!

Je reist wat af met de bus.. Fijn dat de reis dan eindelijk een keer goed is verlopen. Mocht je ook wel verwachten als trouwe klant.
    Jaloers op je vis-parfum! Een ding is zeker: ze gaan niet met je tas aan de wandel.
    Heel veel plezier in Laos! Ik ben benieuwd wat je daar weer gaat beleven.

Liefs Suzanne