Reisjes geboekt en krukkend door Oslo... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Reisjes geboekt en krukkend door Oslo... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Reisjes geboekt en krukkend door Oslo...

Door: Rasjelle

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

26 Februari 2010 | Noorwegen, Oslo

Hey Allemaal!

De afgelopen week is een erg drukke week geweest, vandaar dat ik vandaag pas de tijd heb om wat te kunnen schrijven.
Vorige week woensdagavond kon ik Kenneth van het station op gaan halen. Hij is de eerste van de hele rits bezoekers die langs komen:) Woensdag hebben we niet veel meer gedaan dan gekookt, boodschappen en voorstellen aan mijn huisgenoten.
Donderdag moest ik gewoon naar school toe. Na school heb ik Kenneth het Frogner park laten zien, dat is het bekendste park in Oslo. Op onze weg daarnaartoe werden we tegen gehouden door een zingende man. Hij zong in het Noors, dus we konden hem niet verstaan. Omdat we niet langs hem konden moesten we blijven staan. Toen hij klaar was met zingen vertelde hij ons dat we in een Noors TV programma zaten en dat we dus voor de gek gehouden waren. Erg grappig! We zijn daarna ook naar de haven geweest en hebben door de winkelstraat gelopen. 's Avonds lekker gekookt met Mirjam en Brian en daarna klaargemaakt voor de karaoke die op het programma stond. Bijna alle uitwisselingsstudenten van februari waren aanwezig, dus dat was erg gezellig. Helaas moesten we de laatste bus naar huis pakken, want vrijdag mocht ik gewoon weer om half 9 naar school toe. Na school heb ik Kenneth opgehaald en zijn we naar het holocaust center geweest, erg mooi om te zien. Jammer dat alles in het Noors is, maar gelukkig was een deel van de teksten vertaald in het Engels. Vrijdagavond hebben we samen met Mirjam zelf pizza gemaakt, erg lekker!
Zaterdag zijn we vroeg opgestaan, we gingen namelijk langlaufen. Om half 9 zaten we aan het ontbijt totdat er op de deur geklopt werd en Mirjam kwam vertellen dat het niet doorging. Het weer was namelijk erg slecht, dit hadden we zelf ook al wel gezien. Erg jammer, maar we hadden de hele dag om iets anders te gaan doen. Na een lang en rustig ontbijt hebben we besloten om naar een eilandje te gaan en dat te gaan bekijken. Maar onderweg naar het eiland was het toch wel erg koud en het ging steeds harder sneeuwen met als gevolg dat we uiteindelijk in de winkelstraat in een restaurantje uitkwamen. De rest van de dag is het slecht weer geweest en hebben we helaas niet veel meer kunnen doen.
Zondag hebben we lekker uitgeslapen en hebben we een brunch gehouden. Vroeg in de middag moest ik Kenneth helaas alweer naar het station brengen omdat hij moest vertrekken. Zondagavond heb ik samen met de twee Nederlandse meisjes van mijn verdieping voor de hele verdieping gekookt. We hadden typisch Nederlands eten, aardappels, vlees en groenten. Daarna zijn we met de klas naar een club geweest. Het was een soort van jazz club met hele aparte mensen en artiesten. Hier ben ik dan ook niet lang gebleven.
Maandag had ik nog een vrije dag. Ik heb die dag gebruikt om mn kamer schoon te maken en mn was te doen. Ook heb ik natuurlijk wat voor school gedaan! :P
Dinsdag moest ik weer om half 9 op school zijn. Ik heb de hele dag les gehad, inclusief de Noorse cursus. Ik heb nog steeds niks meer bijgeleerd, dus heb maar besloten om niet meer te gaan. Ik leer meer als ik zelf het boek bestudeer!;) 's Avonds waren we uitgenodigd voor een Tsjechische maaltijd in een ander studentenhuis. Maar omdat er zoveel mensen kwamen is het uiteindelijk toch maar een overschotel geworden ook erg lekker:) Ik ben natuurlijk niet te laat naar huis gegaan omdat ik de volgende dag weer fris en fruiting op school wilde verschijnen :P
Woensdag was ik zoals gewoonlijk weer om half 9 op school. Na de lessen van vandaag ben ik samen met Astrid en Laura naar het trein/busstation gegaan om tickets te kopen naar Stockholm, Bergen en Stavanger. Die laatste twee zijn plaatsen in Noorwegen die je echt gezien moet hebben. In maart gaan we naar Stockholm en Bergen en in april is Stavanger aan de beurt, ik heb er nu al zin in!:D:D Na het kopen van de tickets moesten we ons haasten naar het international cultural museum waar we een rondleiding zouden krijgen. Het was erg interessant om te zien hoe de verschillende geloven uitgeoefend worden. 's Avonds was er een diner op school met de rector, zodat iedereen elkaar kon leren kennen. Voor en na het diner waren er wat spelletjes en er was wat muziek. Erg leuk en ik heb natuurlijk gewonnen met de spelletjes en won een doos chocolade, SUPER!
Donderdag weer vroeg naar school geweest en voor het eerst geen Noorse cursus. Dit was erg fijn, want nu had ik tijd om aan mijn report te werken die over twee weken af moet (ow wat ben ik een ijverige student:)) Het avondeten heb ik gemaakt met 5 Nederlandse meisjes, erg gezellig en zo kunnen we ook eens even Nederlands praten. Na het eten moesten we ons snel haasten voor de Salsa avond op school. Helaas heb ik daar niks van mee kunnen krijgen want nog voordat de Salsa begon lag ik al op de grond. Mijn knie had weer eens bedacht om de andere kant op te draaien dan hij moet doen en dus werd mijn Salsa avond een ziekenhuisavond. Het vervelende is dat ik tijdens de uitleg van het systeem in Noorwegen niet heel goed heb opgelet omdat ik dacht: Ach dat heb ik toch niet nodig! Maar dat viel dus even tegen:( Na een avondje in het ziekenhuis mocht ik natuurlijk weer gewoon naar huis toe. De dokters weten nog niet wat er is (Ik wel wat ik heb het al eerder gehad) dus ik moet volgende week terug komen. Tot die tijd moet ik met een brace lopen die ik nog moet gaan kopen en met krukken (wat dus echt geen pretje is in de sneeuw, ook al heb je ijzeren punten onderaan je krukken).
Vrijdag ben ik natuurlijk weer gewoon naar school gegaan. De reis duurde iets langer vandaag, maar ik ben er gekomen :) Na de lessen op school ben ik een brace gaan kopen bij de speciale winkel en nu heb ik wat meer steun bij mijn knie. 's Middags was er een excursie naar een ford die ik graag wilde meemaken. Dus ik ben met mijn krukken de verschillende kamers van het kasteel binnen gegaan. Er was mij alleen vantevoren niet verteld dat er zoveel trappen waren :( Maaaaaaar...Ik heb het gered. Bij de tweede rondleiding, buiten het ford werd verteld dat het af en toe erg glad kon zijn, dit leek mij een goede reden om maar niet mee te gaan. Ik ben daarna naar huis gegaan en lig nu met mn been in de lucht in de hoop dat mn knie wat dunner wil worden aangezien hij nu het formaat heeft van Ma Flodder. Maar het gaat vast weer goedkomen :) Ik ga dadelijk proberen om mn brace aan te doen voor een Spaans diner van Laura :D

xx Rasjelle

  • 26 Februari 2010 - 20:07

    Chaniel:

    Wat een pechvogel ben je toch he!! Ik weet eigk niks boeiends te melden, aangezien ik bijna elke dag met je skype, hahaha!! Maar wil gewoon de eerste zijn die reageert:)

    Succes met je pootje!!

    Kuss

  • 26 Februari 2010 - 20:19

    Sabine:

    Heey meid,

    Wat een verschil met hier zeg! Hier is het juist heel warm en bij jou ligt er gewoon sneeuw.. apart! Wel rot dat je last hebt gekregen van je knie joh, dat lijkt me echt rot! Hoe bevalt het verder op school? Ik volg je verdere berichtjes wel weer ;)!

    Kus

  • 27 Februari 2010 - 10:11

    Lieke:

    hee chick!
    je hebt weer een hoop leuke dingen gedaan lees ik :D! maar wat balen van die knie! sowieso al niet fijn, maar nu moet je extra opletten dat je niet valt! ook zonde van de salsalessen... maar ik hoop dat je snel genoeg weer opknapt om toch nog mee te doen! leuke tripjes ook, het is hier ook de bedoeling veeeel te zien! :D heb er heel veel zin in!
    ik spreek je snel op skype; we hebben veel bij te kletsen!
    liefs

  • 27 Februari 2010 - 16:07

    Ans En Henry:

    Ha Pechvogel, hoe gaat het nu me je. Kun je een beetje met de krukken overweg. Wij hopen dat toch alles doorgaat voor jou . Komende week krijg je al visite van Anita en Heleen, bereid je hiermaar op voor. en geniet ervan Wij gaan nu een weekje genieten in Finland. Sterkte met je knie

    Houdoe

  • 28 Februari 2010 - 11:24

    Anita:

    Hey!

    Wat een pech dat je door je knie gegaan bent! Hopelijk kun je daar nog wel gewoon heel veel leuke dingen doen, zonder dat je te veel last van hebt! Gelukkig heb je het samen met Kenneth wel leuk gehad daar! Volgende week komen wij alweer naar je toe om te kijken hoe het met je gaat.

    Succes met je knie en tot vrijdag!

    Kusjes

  • 28 Februari 2010 - 14:26

    Mniekske:

    Heey Rasjelleke,

    Ik heb eindelijk tijd om al je verhalen is ff rustig door te lezen. (aangezien het hier al de hele dag enorm regent bluh!!!)
    Maar zo te horen, heb je het enorm naar je zin, ik ben behoorlijk jaloers, nja iemand moet er voor zorgen dat je volgende jaar goed af kunt studeren ;-). (ik ben al vast een plaatsje aan het veroveren) Je bent wel weer een stumperd met je knie hé, daar moet je Rasjelle voor heten ;-) hahaha!! Hoe lang had je er de vorige keer last van gehad? Hoop dat het snel minder wordt!! Alwat gelezen in mn boeken of zijn ze niet zo`n succes. Nja...ik zou zeggen geniet ervan vrouwke ennuh....als je een keer tijd hebt dan mail je ex-collega/stagebegeleider maar een keer ;-) !

    Liefs Mniekske

  • 01 Maart 2010 - 10:15

    Heleen:

    Ha!

    He wat balen zeg; dat je op je krukjes loopt! Maar wel weer een extra uitdaging in de sneeuw;)
    Leuk dat daar ook zoveel nederlander zitten, is toch wel relaxter om af en toe eens nederlands te kunnen praten lijkt me:)
    Ben zo benieuwd hoe het daar is.. Maar ik zal het bijna weten!

    Kus

    Ps. complimenten voor die ontzettende ijverige student in je:)

  • 02 Maart 2010 - 13:29

    Marco:

    Hee schat sorry voor mijn super late reactie hihi, maar ach beter laat dan nooit. Ik merk aan je verslagen dat je het erg naar je zin hebt. Daar ben ik blij om want wij heben het ook heeeeel erg naar ons zin zonder jou ( grapje he )Hoe is het nu met je ma flodder knie hihi.Het zal wel weer aanstellerij zijn net als met die broek.Je wilde gewoon dat er weer eens iemand aan je knie zat en nu kenneth er niet is kan hij ook niet jaloers worden he hihi.
    Nou wij missen je wel hoor een heeeel klein ietsie pietsie beetje.Dag schat veel plezier xxx

  • 02 Maart 2010 - 18:57

    Mamma:

    Wat een kletskont is die Marco

  • 04 Maart 2010 - 19:52

    Isabel:

    Ha rasjelle,

    Wat heb je in korte tijd al veel ondernomen! Lees ik in de laatste regeltjes dat je knie weer eigenwijs wilde zijn. Ik hoorde het al van Monique. Ik heb nog zo gezegd, géén salsa... ;-)
    Echt pech! Hoop dat de zwelling gauw afneemt.
    Ik vind het echt leuk je verslagen te lezen. Geniet er in elk geval van, je hebt nu goede redenen om te extra te laten verwennen.

    Good luck en groetjes van je ex-stagebegeleidster Isabel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 31838

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: