Paasvakantie :D - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Paasvakantie :D - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Paasvakantie :D

Door: Rasjelle

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

06 April 2010 | Noorwegen, Oslo

Hey allemaal!

Na twee weken wachten kunnen jullie weer gaan genieten van een geweldig reisverhaal :P
De vorige keer ben ik gebleven bij dinsdag 23 maart, dus daar zal ik nu maar weer verder gaan. Ik moet alleen bekennen dat die dag een beetje saai was, naar school toe en thuis aan school werken.
Woensdag was het niet veel spannender. Ik moest gewoon naar school toe.
Donderdag ben ik weer gewoon naar school geweest, maar in de middag zijn we naar het Anti Racist Center geweest. Opzich wel leuk, maar als je op je weg ernaartoe een stadswandeling door zo ongeveer heel Oslo maakt is het iets minder. Maargoed, we hebben het overleefd en de presentatie was best wel interessant. Na het Anti Racist Center ben ik naar Astid gegaan, daar hebben we lekker pannekoeken gebakken en chocolademouse gemaakt voor de volgende dag in de klas :)
Vrijdag was mijn laatste schooldag voor de eastervakatie hier zou beginnen. Natuurlijk zat ik weer om half 9 in een schoolbankje ;) 's Middags hebben we nog een excursie gehad naar het parlement hier in Oslo, erg leuk om een keer te zien. Ik heb zelfs een hoop bekende politici gezien (al is het jammer dat ik natuurlijk niemand herken :P) 's Avonds was het tijd om Danique en Anja van het station op te gaan halen. (Ja, jullie staan erin!!! ;)) Nadat ik ze hun hotel heb laten zien zijn we bij mij gaan eten.
Zaterdag begon mijn werk als touroperator hier in Oslo weer; ik heb Danique en Anja meegenomen naar de haven, een shopping mall en daar Bygdoy, een eiland, om het uitzicht te bekijken. We hebben de dag afgesloten door uit eten (ja uit eten!!) te gaan. Ik bedenk me nu dat ik vergeten ben te vertellen dat ik GRATIS heb ontbeten in het hotel. Ik kon daar gewoon naar binnen lopen en heb heerlijke broodjes met zalm op :D
Zondag hebben we een rustigere dag gehad, we zijn alleen naar het Vigeland beeldenpark geweest. Ook wel lekker, een rustige dag!
Maandag zijn we naar de Holmenkollen Ski Jump wezen kijken en hebben we een heerlijk boottochtje gehad waarbij we 4 eilanden hebben gezien van Oslo.
Dinsdag was het alweer tijd voor Danique en Anja om te vertrekken. Midden in de nacht (7 uur pfff) moesten we opstaan om de bus op tijd te kunnen nemen. Nadat ik Danique en Anja had afgezet ben ik naar huis gegaan en heb ik een wasje gedaan, mn kamertje gepoetst en daarna ben ik op zoek gegaan naar mijn komende fieldworkscholen (goed bezig in de vakantie he:P) Nadat ik alletwee de scholen even heb gezien ben ik nog lekker wat cultuur gaan snuiven in het Munch Museum.
Woensdag heb ik de hele dag aan school gewerkt en 's avonds was er een Internationaal diner. We gingen daar gezellig eieren schilderen en natuurlijk eten.
Donderdag kon ik mijn volgende bezoek alweer op gaan halen, dit keer was het Marloes die me kwam bezoeken. 's Avonds zijn we gezellig naar de karaokebar geweest om een vals nootje te zingen.
Vrijdag hebben we een erg drukke dag gehad, we zijn naar de Ski Jump geweest (alleen een beetje jammer dat deze helemaal verdwenen was in de mist), naar het Nobel Peace Center en het Opera House. Gelukkis werd het mooier weer en hadden we een super mooi uitzicht vanuit het Opera House. 's Avonds ben ik zelfs nog even naar de kapper geweest :) Een zus van een Nederlands meisje is kapster en die had haar spullen bij, dus dat was natuurlijk ideaal! :D
Zaterdag zijn we weer vroeg opgestaan om een Fjorden boottocht te gaan maken. Erg leuk om Oslo vanuit het water te zien, het was alleen wel erg koud! Na de boottocht zijn we even over de Karl Johan gelopen en daarna nog een keer naar de Ski Jump geweest. Deze keer konden we gelukkig wel de hele Jump zien :)
Zondag gingen we maar weer vroeg ons bed uit gegaan omdat we weer veel wilden gaan doen. We zijn (voor de verandering) naar het Vigeland beeldenpark geweest. Het was erg lekker weer, dus het was erg druk in het park. 's Middags zijn we naar huis gegaan voor een Paaslunch met Kitty en Elsemiek, erg gezellig! Daarna zijn we naar Bygdoy, het eiland, geweest en hebben we daar nog lekker in de zon gezeten.
Maandag konden we eindelijk een keer uitslapen, dit was erg welkom. Tegen de middag zijn we naar het koninklijk paleis geweest om daar de wisseling van de wacht te zien. Een groot spectakel alleen maar om van plaats te wisselen. Maargoed, wel leuk om een keer gezien te hebben ;) Hierna zijn we doorgelopen naar het Raadhuis. In het raadhuis was een soort van tentoonstelling te zien en je had er een mooi uitzicht op de haven. 's Avonds zijn we uit eten geweest omdat het Marloes haar laatste avond was. We hebben pizza gegeten, erg lekker! :D
Dinsdag was de vakantie weer afgelopen, we moesten vroeg opstaan omdat ik Marloes, voordat ik naar school toe ging, nog bij het busstation af moest zetten. Gelukkig was het allemaal net op tijd gelukt. Na mijn eerste college na de vakantie mocht ik weer naar de fysio toe. Eens horen wat hij te zeggen had. Hij was erg verrast dat hij me zonder krukken binnen zag komen en hij zei dat ik mijn knie mag gaan trainen door te gaan fietsen. Nu zal ik dus toch naar de Gym in de school moeten gaan, moet ik die eens gaan zoeken ;) Maar fijn dat ik nu al meer mag met mijn knie.
Dit was het weer voor deze keer, ik ga me maar weer verdiepen in mijn schoolwerk en zo nog ff mijn kamer op orde brengen.
Tot de volgende keer!

xx Rasjelle

  • 06 April 2010 - 14:06

    Kenneth:

    ik ben de eerste:D en tot morge lieverd

  • 06 April 2010 - 15:09

    Danique:

    Jippie wij staan erin :-P haha...is het daar nu ook al mooier weer? Hier igg wel. Kenneth was hier nog blijven slapen...om 4 uur kon hij het niet meer volhouden. Ik lag om half 7 in bed pfff.

    Weer een leuk verslagje. Veel plezier samen met Kenneth in Stavanger!!!

    Groetjes Danique

  • 06 April 2010 - 15:49

    Heleen:

    Ha!

    Poe, ik sta nog net in de top 3 der reacties;)
    Weer super veel gedaan zo te lezen, jij bent wel Oslo expert als je terug bent!

    Liefs

  • 06 April 2010 - 15:52

    Mama:

    Hey, Rasjelle, helaas ben ik weer niet de eerste,en ook niet de eerste die mag komen,dan ben ik eindelijk aan de beurt, dat verslag zal dan misschien niet zo spannend worden maar ik kom er waarschijnlijk wel in voor.

    groetjes mam

  • 07 April 2010 - 19:38

    Ans En Henry:

    Eindelijk weer is van je gelezen , Hopelijk weet jij ook nog iets leuk t vinden als wij komen.

    Groetjes Ans en Henry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 31833

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: