Stavanger, Heesch en weer Oslo :) - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Stavanger, Heesch en weer Oslo :) - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Stavanger, Heesch en weer Oslo :)

Door: Rasjelle

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

23 April 2010 | Noorwegen, Oslo

Hey Allemaal!

Aangezien het alweer ruim twee weken geleden is dat ik iets van me heb laten horen, schrijf ik maar weer eens een verhaaltje. Hij zal deze keer niet zo lang worden aangezien ik ruim 1,5 week in Nederland ben geweest. Even kijken waar ik de vorige keer was gebelven...
Woensdag mocht ik na school Kenneth alweer op gaan halen van het station :) 's middags zijn we nog naar het opera house gegaan omdat Kenneth dat nog niet had gezien. Verder ben ik donderdag naar school geweest en hebben we verder niet heel veel gedaan. We moesten namelijk uitrusten voor onze trip naar Stavanger:D Donderdagavond zijn we met de trein (en Astrid) vertrokken naar Stavanger. Vrijdagochtend zijn we daar aangekomen, we hebben een boot genomen en zijn naar de Preikestolen gegaan. Dat is een heeeeeeeele hoge steen vanwaar je een suuuuuuuuper mooi uitzicht hebt. Om daar te komen moet je eerst wel zo'n 3 uur klimmen in de bergen. En dan niet gewoon over een paadje, maar van steen naar steen, tussen de sneeuw en de beekjes...Er zwaar, maar als je dan boven komt dan heb je een heeeeeel mooi uitzicht....Als je tenmiste geen mist hebt zoals wij hadden :S Maarja, we zijn wel bovenaan gekomen en hebben een beetje weg kunnen kijken. Daarna zijn we weer aan de terugweg begonnen, die net zo of misschien nog wel spannender was als de heenweg:P Gelukkig hebben we het alledrie gered en zijn we heelhuids beneden gekomen. Van al het klimmen waren we erg moe geworden, dus de rest van de avond hebben we in de mac en op het station gezeten om te wachten op onze trein terug.
Zaterdag was het heerlijk weer hier, lekker zonnetje:) Dus nadat we lekker uitgeslapen hadden zijn we naar de Holmenkollen Ski jump geweest. Vanuit daar hadden we een super mooi uitzicht over Oslo en de eilandjes! 's Avonds hebben we lekker een filmpje gekeken en zijn niet te laat gaan slapen.
Zondagochtend moesten we alweer vroeg opstaan, Kenneth moest alweer op 9 uur de bus hebben naar het vliegveld. Ik ben daarna aan mijn report gaan werken tot een uur of 1. Daarna ben ik gezellig met Mirjam, Lorena en Cristina gaan BBQen op een eilandje :D Beetje vlees mee, broodje, vuurtje stoken en eten maar :) 's middags zijn er nog een aantal meer gekomen om mee te BBQen. 's Avonds hebben we ook nog samen gegeten met de Nederlandse meiden, erg leuke dag dus!
Maandag was de pret weer over en moest ik gewoon weer naar school toe. Omdat het weer nog steeds zo mooi was hebben we 's avonds in het park gegeten, lekker in de zon.
Dinsdag ben ik plotseling naar huis gegaan omdat oma was overleden. Gelukkig kon ik snel een vlucht regelen en naar huis toe. De planning was dat ik zondag weer terug zou gaan naar Oslo, maar vanwege de aswolk ging dit niet door. Ik heb tot gisterenmiddag moeten wachten tot ik terug kon. Tijdens mijn verblijf in Nederland heb ik natuurlijk wel hard aan school gewerkt (A)
Vanochtend mocht ik meteen wat ik natuurlijk heel erg had gemist! :P Vanmiddag ga ik lekker bijkletsen met iedereen over wat ik allemaal gemist heb hier. We gaan als excursie bowlen (waar ik natuurlijk super goed in ben):)
Dit wat het weer, zo lang is het nu niet geworden toch?!:P
Tot de volgende keer weer! :)

xx Rasjelle

  • 23 April 2010 - 15:46

    Mama:

    Ben ik nu eindelijk als eerste, kort reisverslagje,maar ik had je dus ook gisteren nog gezien, veel plezier met je zus

  • 23 April 2010 - 16:52

    Kenneth :

    tweede

  • 24 April 2010 - 07:43

    Derde:

    hee rasjellebel!
    blij te horen dat je weer terug bent in oslo! dat was toch maar wat vervelend! hopelijk gaat alles goed met je! en ik spreek je hopelijk snel weer! kus lieke

  • 25 April 2010 - 08:25

    Joelle:

    Hey Rasjellie!

    Wat erg van je oma, wel heel fijn dat je even naar Nederland kon :) Hangt die aswolk er trouwens nog steeds?! Ik vertrek woensdag uit de stad om rond te trekken door Nepal, ben heel benieuwd!

    Liefs en een dikke kus uit Nepal!

  • 25 April 2010 - 11:35

    Anita:

    Hey!

    Het is inderdaad een kort verslagje geworden, maar was al helemaal op de hoogte! Het was leuk om je de afgelopen weken weer te zien, alleen jammer dat je om deze reden naar huis moest komen.. Nog veel plezier!

    Kusjes

  • 25 April 2010 - 18:24

    Ans En Henry:

    Ha die RAsjelle
    Weer terug in Oslo Maar dat had ik al op skype gezien. Hopelijkk heb je niet teveel gemist van school en de gezelligheid van de vriedinnen daar,
    Veel plezier met Chaniel en tot donderdag

  • 26 April 2010 - 13:51

    Heleen:

    Ha!

    Jij boft maar; ben je terug in Oslo en dan mag je meteen bowlen;)

    Veel plezier met je zus en geniet nog een maandje van Oslo!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 31829

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: