Het afscheid nemen is begonnen :( - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Het afscheid nemen is begonnen :( - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Het afscheid nemen is begonnen :(

Door: Rasjelle

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

01 Mei 2010 | Noorwegen, Oslo

Hey allemaal!

Daar ben ik weer, ik ga jullie weer bijpraten sinds mijn bowlingavontuur van vorige week. Ik ben nu weer een weekje terug in Oslo, maar heb alweer veel meegemaakt.
Vrijdag zijn we dus wezen bowlen als excursie, erg leuk. Natuurlijk ben ik hier erg goed in met als resultaat dat ik een keer derde ben geworden, maar ook een keer derde van onderen :P Maarja, het was wel gezellig!
Na het bowlen stond het eten klaar, we gingen met een aantal lasagna eten, gemaakt door een Italinaanse, erg lekker!
Zaterdag was hier in Oslo een soort van braderie, de straat was afgezet en het was graaien wat je te pakken kon krijgen. Errug leuk natuurlijk! Maar ik heb niks gekocht :( na de braderie moest ik nog snel op zoek naar een luchtbed, want Chaniel kwam 's middags alweer op bezoek. Gelukkig heb ik 1,5 uur voor haar aankomst een superluxe luchtbed kunnen kopen ;) 's avonds hebben we vooral overal en nergens boodschappen gedaan omdat de winkels op zondag dicht zijn.
Zondag hebben we een hele drukke dag gehad. Wat een normaal iemand in een week ziet hier, hebben we vandaag in een dag gedaan. We zijn naar mijn school geweest, het koninklijk paleis, het opera house, bygdoy (eiland), aker brygge (haven) en als klap op de vuurpijl natuurlijk naar het vigeland park! :D Het was een erg drukke dag, maar ook erg gezellig!
Maandag zijn we naar het Sognsvann geweest, een meer in het noorden van Oslo. Ik was er ook nog nooit geweest, maar het was erg mooi! Het was nog een stuk bevroren en er lag zelfs nog sneeuw. Natuurlijk weer een aantal mooie foto's gemaakt! :D 's middags zijn we wezen winkelen in de Karl Johan, maar vanwege mijn budget kon ik niet veel meer kopen dan een zonnebril B-) 's Avond moesten we ons op gaan maken voor een verjaardag van Laura, een Spaans meisje. Dit was erg leuk, want Chaniel MOEST nu wel Engels praten, iets wat ze altijd erg graag doet! Gelukkig voor haar was het geen knalfeest en konden we na de taart weer naar huis om een filmpje te gaan kijken :P
Dinsdag ging Chaniel alweer naar huis en mocht ik weer leuk naar school toe :) De presentaties van de groep die 3 maanden blijft waren vandaag. Erg leuk om te horen, maar wel erg veel. Dinsdagavond was het eerste afscheid alweer. De maanden hier zijn zo snel gegaan dat de eerste dus alweer naar huis gaan. Gyongyi (spreek uit als Djundjie) vertrekt woensdagochtend, dus we hadden een afscheidsetentje. Erg gezellig, maar toch jammer omdat de eerste weg ging.:(
De volgende dag waren er weer presentaties. Op school kregen we een lunch om de 3 maandengroep uit te zwaaien. Daarna was het weer tijd voor het tweede afscheid, Elise ging weer terug naar Frankrijk.
's Avonds was het weer tijd voor een feestje, Anne was bijna jarig en vierde haar verjaardag. Lekker met Nederlandse Muziek:D
Donderdag kwamen Tante Ans en Henry hier. Eerst zijn we naar een aantal musea geweest die ik nog niet had gezien, en 's middags zijn we wezen winkelen :) Ik heb mn verjaardagscadeautje al gekregen:D 's Avonds zijn we lekker wezen eten. Het was een erg leuke dag!
Vrijdag was ik alweer vroeg wakker, ik moest de derde alweer uitzwaaien. Dit keer was het Astrid die terug naar Belgie ging :( Maar dat is gelukkig niet zo ver weg;) 's Middags ben ik nog naar het Folm museum geweest met school, erg leuk om te zien hoe ze vroeger in Noorwegen leefden. 's Avonds was het tijd om koninginnedag te vieren, alleen een beetje jammer dat de Nederlandse kroeg van internet in het echt helemaal geen Nederlandse kroeg was...Maar toen zijn we maar ergens anders heen gegaan.
Vandaag ben ik vroeg opgestaan omdat ik aan mijn report moest werken. Deze moet 10 mei af zijn, maar aangezien ik morgen op VAKANTIE ga, en daarna weer bezoek krijg, leek het me slim om hem nu af te ronden. Nou ik kan jullie vertellen, ik ben bijna klaar, nog maar 450 woorden:) Die ga ik er dus zometeen nog even bijtypen;)
Ik zal zo nog wat foto's toevoegen!
Daaag maar weer! :)

xx Rasjelle

  • 01 Mei 2010 - 14:33

    Joëlle:

    Het lijkt wel of jij gewoon in Heesch city bent: zoveel bezoek krijg jij...;)
    Nog een paar weekjes en dan kun je weer naar huis! Ik heb gelukkig het afscheid nemen al gehad, was ook moeilijk aangezien ik drie maanden bij die mensen heb gewoond... Maar ik duik gewoon het avontuur weer in: ben nu in Kathmandu!

    Geniet nog van je dagen en ik zie je zeer snel :)

    Dikke kus Joëlle

  • 03 Mei 2010 - 13:47

    Heleen:

    Ha!

    Alweer veel leuke dingen gedaan in dat weekje ja!
    Wel raar hoor dat je over maandje weer terug bent! (Wel fijn;))

    Liefs

  • 16 Mei 2010 - 10:57

    Chaniel:

    Heee!!!

    Ik zie nu je verhaaltje pas (druk met andere dingen, sorry:S) Maarree..dat engels ja...deed ik goed toch, hahahah!!!

    Tot over weekje:) (Snel nog effe al jouw spullen terugleggen op de plek hoe ze lagen, hahahah)

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 31836

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: