Jeg heter Rasjelle :D - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Jeg heter Rasjelle :D - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Jeg heter Rasjelle :D

Door: Rasjelle

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

17 Februari 2010 | Noorwegen, Oslo

Hey allemaal!

Er is weer een week voorbij, dus weer tijd voor een verslagje vanuit Oslo :)
Ik ben gebleven bij de Noorse cursus van vorige week. Die was erg moeilijk! Omdat we de eerste week veel introductie hadden, hebben we de eerste week van de cursus gemist. Hierdoor hebben we dus al meteen een achterstand. De leraar Noors helpt ook niet echt mee, het is een erg chaotisch persoon die per les van 1,5 uur erin slaagt om wel over 6 tassen te struikelen en 9 keer tegen hetzelfde bord op te botsen. Maar aan het einde van de les heb ik toch wel één hele zin geleerd, namelijk: Jeg heter Rasjelle (Ik heet Rasjelle). Na de Cursus heb ik niet veel speciaals meer gedaan, beetje gelezen voor de les van morgen.
Woensdag had ik weer om half 9 les, dit keer over childhood constructions. Ik moet zeggen dat de lessen steeds interessanter worden, wat natuurlijk erg fijn is;) We gaan steeds verder in op de koppeling met de praktijk, wat ik wel erg fijn vind. Verder is woensdag een erg rustige dag geweest.
Donderdag weer naar school geweest en Noorse cursus gehad. Ook dit keer slaagde de leraar erin om over minstens 4 tassen te struikelen! Ik weet niet meer precies wat ik donderdag heb geleerd bij Noors, dus dat kan ik jullie niet vertellen :P Donderdagavond hadden we een study buddy party op school. We gingen een quiz doen met allemaal moeilijke vragen over vanalles en nog wat, maar omdat ik natuurlijk zo slim ben, en omdat er nog wat andere mensen bij mij in de groep zaten die wel wat wisten, zijn we best bovenaan geeindigd:) (minstens 4e van de 15, dus dat is best goed. Ik weet de uitslap niet precies omdat we deze niet konden horen door het lawaai.) Na de quiz ging de dansvloer open en konden we er een nog gezelligere avond van maken. Het was een beetje jammer dat we de volgende dag naar school moesten, maar dat probleem zouden we morgen wel oplossen.
De volgende ochtend was de klas maar voor de helft gevuld met studenten, de anderen lagen waarschijnlijk nog bij te komen van de party van gisterenavond. Jammer voor hun, want de les ging over de verschillende talen die er gesproken worden en dit was erg interessant. We waren weer vroeg uit, wat niet erg was want dan konden we bijslapen. Vrijdagavond was er namelijk een Carnival party in mijn huis :D Krijg ik toch nog een beetje mee van de carnaval. Ik was een viking, erg toepasselijk natuurlijk in Noorwegen;) De party was erg gezellig en ik heb weer veel nieuwe mensen leren kennen.
Zaterdag heb ik vrij weinig uitgevoerd. Ik vond dat ik wel wat rust had verdient, dus die heb ik mezelf ook gegeven. Wel heb ik mn kamer gepoetst en omgeruimd (goed he:))
Zondag hebben we met 4 meiden een Friends-marathon gehouden. Vanaf half 11 tot half 7 hebben we Friends gekeken. Tussendoor pannekoeken bakken en pizza maken, wij vermaken ons wel hoor :)
De volgende dag was weer een vrije dag, dus kon ik weer wat voor school doen. Ik heb voor de laatste keer naar mijn DPF gekeken en die is nu helemaal af! Ook heb ik nog wat gelezen voor school hier.
Dinsdag mocht ik weer om half 9 naar school toe, waar ik natuurlijk erg blij mee was! We hadden weer muziek, maar helaas door ruimtegebrek hebben we geen dansje kunnen doen aan het begin van de les :( In de middag heb ben ik weer naar de Noorse cursus geweest en ik heb geleerd om te tellen, erg handig! 's Avonds was ik uitgenodigd door Mirjam om te komen eten, ze zou rösti maken (typisch Zwitsers schijnbaar) Samen met een aantal anderen van de klas hebben we gegeten en het was weer erg gezellig:)
Vanochtend mocht ik alweer om half 9 beginnen op school, wat vind ik die tijd toch fijn! We hebben les gehad over communiceren in verschillende culturen, erg leuk om te horen. Ik wacht nu weer tot ik terug naar school mag voor de Noorse cursus.
Dit was het weer voor deze week! Tot de volgende keer weer:D

xx Rasjelle

  • 17 Februari 2010 - 15:06

    Chaniel:

    Nou, als ik het goed begrijp doe jij eigenlijk niet veel meer dan luieren en leuke dingen:P. (en uren skypen met iedereen)
    Ik geef je groot gelijk!! Je bent maar een keer in Noorwegen!
    En met je Noors gaat idd heel erg goed, ik vind het knap dat je die ene zin al kunt hoor:)

    Kuss

  • 17 Februari 2010 - 15:19

    Mama:

    ben hetmet Chaniel eens

  • 17 Februari 2010 - 15:20

    Ans Thijssen:

    Hoi Rasjelle
    Gelukkig heb jij daar een leuke tijd en wordt jij er ook nog wijzer va n
    Ik heb jullie mam zojuist je waarbenjenu adres gegeven, Hopelijk leukt het haar nu wel.
    Wij wensen joi een hele fijne, tijd in Noorwegen
    Binnenkort gaan we kijken wanneer wij naar Oslo gaan
    Houdoe Ans en Henry

  • 18 Februari 2010 - 16:08

    Heleen:

    Ha!

    Klinkt weer allemaal even nice daar! (behalve die steeds terugkerende tijd van half 9;))
    Ook je lessen lijken me erg interessant!

    Ben benieuwd hoe vloeiend je noors is als je terug bent:P

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 31835

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: