De eerste week zit er al op! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu De eerste week zit er al op! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

De eerste week zit er al op!

Door: Rasjelle

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

09 Februari 2010 | Noorwegen, Oslo

Hey allemaal!

Allereerst allemaal bedankt voor de reacties die ik heb gekregen op mijn verhaal :)

Mijn eerste week in Oslo zit er alweer op en hij is heel snel gegaan, maar hij was ook erg vermoeiend! Er zijn zoveel dingen die je moet regelen en op school krijg je veel informatie en dan heb je natuurlijk ook nog de avonden die gevuld zijn (maar dat is het minst erg van allemaal :P )

Ik zal verdergaan met mijn verhaal waar ik de vorige keer was gebleven.
Op donderdag moest ik om half 9 op school zijn, we hadden les over cultural identity en cultural awareness, erg interessant! In de middag nog meer informatie over het regelen van je registratie tot het aanmelden op een sportclub (wat voor mij natuurlijk erg interessant is aangezien ik zooooo sportief ben) Donderdagavond gezellig samen met een aantal meiden uit mijn klas gegeten. Het was al snel middernacht, dus moesten we maar eens naar bed aangezien we de volgende dag weer vroeg naar school moesten.
Vrijdag hebben we les gehad over childhood and identity, dit keer een andere leraar, dus er moest even kennis gemaakt worden. Na een paar uurtjes school waren we alweer vrij. We gingen snel naar huis om ons om te kleden voor het middagprogramma, dat was....Assboarden. Met een kleine slee waar alleen (als je geluk hebt) je kont op past gingen we van de heuvels af. Eerst saai in je eentje, maar al snel op veel verschillende maniere zoals in een treintje en op je knieeen. Erg leuk, maar ook erg vermoeiend! Na het sleeen gingen we met sn alle iets warms drinken en daarna naar huis. 's Avonds was er een feestje op de achtste verdieping, een goede gelegenheid om meer studenten uit het huis te leren kennen. Dat is ook gebeurd, maar nog steeds kan ik niet zeggen dat ik iedereen hier ken! (Het zijn ook maar rond de 200 mensen)
Zaterdag wilde ik lekker eens uitsplapen en een beetje bijkomen van de week. Helaas werd ik om 9 uur wakker en kon niet meer in slaap komen. 's Ochtends heb ik eerst mijn kamer nog een beetje veranderd en in de middag zijn we met een aantal man (en vrouw) de stad in geweest. Oslo is echt heel mooi om te zien en er zijn ook heeel veel leuke winkels. Het vervelende is alleen dat mijn bankpas niet werkt, dus veel kopen ging niet lukken :( Na het shoppen zijn we naar de IKEA gegaan. Ik heb mooie muurstickers voor op mijn kamer gekocht, zodat deze niet meer zo saai eruit ziet. Na een vermoeiende dag ben ik die avond op mijn kamer gebleven. Van shoppen word je moe en als je ook aln eit lang hebt kunnn slapen dan ben je 's avonds niet meer echt fit.
Zondag deed ik nog een poging om een beetje bij te slapen van de afglopen week. Gelukkig ging het nu beter :) Rond de middag heb ik met 3 meiden afgesproken om een ander deel van Oslo te gaan verkennen. We kwamen uit bij de havens vanwaar je Oslo heel mooi kan zien liggen! We hebben rondgekeken en vooral heel veel foto's gemaakt, waarna we weer met heel veel indrukken terug naar onze kamers gingen. 's Avonds heb ik met een paar anderen gegeten in een ander studentenhuis. We hebben daar spelletjes gespeeld en zijn niet te laat naar huis gegaan.
Maandag hadden we nog een vrije dag, lekker uitslapen denk je dan, maar dat viel tegen :( Omdat we ons nog moesten registreren moesten we naar het politiebureau. Er was ons verteld dat het altijd heel druk was, dus gingen we vroeg. Om half 9 stonden we voor de deur (als eersten) En het bureau ging pas om 9 uur open, dat was een beetje jammer. Maaaaaaar... Ik was wel als allereerste aan de beurt :D Binnen een kwartier stond ik dan ook weer buiten en dacht: ben ik hier nou zo vroeg mn bed uitgekomen? Maarja, het was nu gebeurd! Daarna mijn volgende missie: naar de bank voor mijn pasje. Helaas hebben ze me verteld dat ik moet wachten op een nieuw pasje uit Nederland en dus zolang even geld moet lenen. Erg vervelend, maar de andere studenten zijn erg aardig en willen me allemaal geld lenen :) De rest van de dag heb ik besteed aan mijn kamer om hem schoon te maken en om de stickers van de IKEA op te plakken. Ook moest ik nog wat lezen voor school en verder heb ik er een lekker luie dag van gemaakt, ook wel eens fijn na een drukke week!
Vanochtend stond ik weer om half 9 op de stoep bij school om naar mijn les te gaan. Vandaag stond muziek op het programma, een leuke opening met een Kroatische volksdans, maar wel erg vroeg op de ochtend om te dansen. Na de muziekles kon ik lekker even naar mijn kamer toe om te eten en alvast wat voor morgen te lezen. Ik moet me zo klaar gaan maken voor de Noorse cursus. Het is de eerste dag van de cursus vandaag en ik ben erg benieuwd!

Wat ik verder nog kan vertellen: Ik ben verdwaald geweest, en niet zomaar een beetje, wel 1,5 uur! Ik wist absoluut niet waar ik was en dat was best vervelend! Ik had een kaart bij me, maar die was zo onduidelijk dat ik niet eens kon ontdekken waar mijn huis stond :( Maar na 1,5 uur rondkijken en uiteindlijk toch maar een aantal mensen aangesproken te hebben is het me gelukt om weer thuis te komen :) De volgende dag kwam ik weer langs alle plekken waar ik had gelopen, dus zo erg was het niet. Ik wist nu al waar ik was :)

Ik zal proberen of ik een aantal foto's toe kan voegen bij dit verhaal, maar ik kan niks beloven ;)

xx Rasjelle

  • 09 Februari 2010 - 13:33

    Marloes:

    Je stickers zijn echt vet! Blijven ze wel plakken tot nu toe :P?

    Xx

  • 09 Februari 2010 - 15:05

    Lieke:

    zooooooo rasjellebel! je kamer zag er al niet verkeerd uit, maar het ziet er nu zelfs gezellig uit :D! super fijn, dan voel je je vast thuis! XXX

  • 09 Februari 2010 - 16:15

    Heleen:

    Ha!

    Leuk dat je weer een verhaal op de site hebt gezet:)

    En je kamer ziet er inderdaad leuk uit, maakt het toch wat persoonlijker die stickers! En die foto's aan de muur zijn ook leuk (vooral die met die prachtige roze jurken natuurlijk:P)

    Ik ben heel benieuwd naar Oslo! Over een paar weekjes kan ik t bewonderen:)

    Xx

  • 12 Februari 2010 - 13:56

    Anita:

    Hey!!

    Leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt van als je ervaringen daar! En de foto's zijn ook toegevoegd, dus ben nu al benieuwd naar de volgende foto's! Je kamer ziet er iig zo al wel leuk uit!

    Heb je de carnavals foto's meegenomen om zo ook een beetje mee te krijgen van hier! Jammer dat er dit jaar niet bij kan zijn! Maar zo te zien en lezen heb jij het daar ook heel goed naar je zin!

    Nog een paar weken en dan komen we je al opzoeken!

    Kusjes

  • 14 Februari 2010 - 09:51

    Rob:

    Hey Rasjelletje, alles gaat goed met je zie ik. Je hebt een een leuke kamer en een stelletje leuke vriendinnen geloof ik. Hoop dat je het erg naar je zin hebt. Wij missen je wel een beetje hoor en de gasten vragen naar je. Hier is het nu carnaval en we zijn lekker dicht. Veul plezier nog en tot gauw.
    Dikke kus ook van Marco.

  • 14 Februari 2010 - 16:03

    Danique:

    Hii Rasjelle,

    Wij zijn net terug van Lapland....het was daar erg koud, maar zo te zien bij jou ook! Fijn dat je het naar je zin hebt en dat je kamer al een beetje opgefleurd is! Ziet er gezellig uit! Ik vind wel dat je veel slaapt hoor....:-)

    Gr. Danique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 31830

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: