Het begin van het avontuur... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Het begin van het avontuur... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Het begin van het avontuur...

Door: Rasjelle

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

02 Februari 2010 | Noorwegen, Oslo

Hey allemaal!

Ik ben inmiddels aangekomen in Oslo. Mijn koffers zijn uitgepakt, maar mijn kamer is nog wel een beetje saai!Gelukkig is er een IKEA in de buurt, dus binnekort ga ik met wat anderen daarheen om wat leuke versieringen te kopen:)

Als eerste zal ik vertellen over de reis. Die is gelukkig erg snel verlopen! Na het afscheid op het vliegveld mocht ik door de douane heen en kon ik meteen in de rij gaan staan om naar het vliegtuig te gaan. Ik had priority, dus ik mocht als een van de eerste het vliegtuig in:) Dit bleek uiteindelijk niet echt nodig, want het vliegtuig zat maar ovor de helft vol. Met als gevolg dat ik DRIE stoelen bij de nooduitgang had (dat betekende dus dat ik de nooduitgang zelf moest gaan bedienen als er iets zou gebeuren, dat was niet mijn plan geweest) Maar de vlucht verliep rustig en erg snel. Terwijl ik nog aandachtig in mijn boekjes aan het lezen was bleken we alweer op de grond te zijn. Dit eerste deel verliep dus erg goed!
Toen mocht ik mn koffers op gaan halen. Ik stond halverwege de band, maar er kwamen maar een aantal koffers voorbij. Toen ik verder keek zag ik ook één van mijn koffers, maar de andere zag ik niet. Ik kreeg het al warm, maar na 6 keer langs de band te zijn gelopen vond ik toch mijn koffer, die er al die tijd al had gelegen(A) Met mijn koffers ging ik op zoek naar de uitgang, deze had ik gelukkig snel gevonden en ook de bus stond al mooi op mij te wachten. Zodra ik in de bus zat konden we vertrekken en dat deed hij dan ook. De busreis duurde 1,5 uur, maar het uitzicht was wel erg mooi (vooral veel witte vlaktes met een aantal, kleine ingesneeuwde huisjes). Na de lange busreis kwam ik aan op het station, waar mijn buddy nog niet op mij stond te wachten. Dit was logisch, want ik was 40 minuten te vroeg. Toen mijn buddy(Johanne) kwam zijn we eerst mijn koffers af wezen zetten op mijn kamer. Ik heb heel even overal gekeken, maar ben al snel weer weg gegaan. Johanne heeft me de weg naar de school laten zien, zodat ik deze de volgende ochtend kon vinden. Ze vertelde me dat het erg glad is en dat je elke dag wel iemand op de grond ziet vallen. En nét toen ze met dat vertelde....lag ik op de grond. Maar dankzij mijn dikke laag kleren voelde ik gelukkig niet veel van de val. Nadat ik mijn shcool had gezien zijn we sushi wezen eten en wat wezen drinken met een vriendin van Johanne. Zij had ook een buddy bij, Carlos uit Portugal. Hij zit ook bij mij in de klas, dit was dus wel erg gezellig. Na een drankje heb ik snel wat boodschappen gedaan voor het ontbijt van vanochtend. Daarna ben ik naar mijn kamer gegaan om bij te komen van de reis.

Vanochtend ging mijn wekker om half 9, ik kon dus lekker een beetje uitslapen:) Ik heb voor de eerste keer gedouched en ik heb niet hoeven wachten op iemand anders, dus dat was al erg fijn. Daarna ben ik gaan ontbijten en heb mijn spullen bij elkaar gezocht voor school. Ik wilde niet te laat komen, dus ben op tijd vertrokken. Helaas duurde het erg lang voordat de lift er was (tiende verdieping), dus ik had nog een kwartiertje om naar school te lopen. Ik moest nu dus wel in een keer goed lopen, en gelukkig lukte dat ook.
Op school aangekomen zag ik allemaal buitenlandse studenten staan. Er zijn vandaag 2 courses begonnen, maar de meeste studenten zitten bij mij in de klas. Mij klas bestaat uit 27 studenten uit 15 landen. We zijn met 5 nederlanders in de klas en een belg. De rest komt oa uit Spanje, Brazilie, Tjechie, Portugal, Litauwen, Amerika, Frankrijk en Rusland.
Na de eerste kennismaking hebben we veel informatie gekregen over de school en het systeem. In de middag kregen we een lunch van de school. De rest van de dag hebben we op school gewacht op pasjes en boeken die we moesten kopen.
Na school heb ik boodschappen gedaan voor het avondeten. Dit is niet erg gemakkelijk, want ik kan namelijk nog niet lezen wat er op de verpakkingen staat. Maar...het is me gelukt.

Verder heb ik hier nog niet heel veel meegemaakt. Ik heb vooral veel met andere mensen gepraat en kennisgemaakt. Ik bedenk me nu dat ik helemaal vergeten ben om te vertellen over mijn nigeriaanse buurman. Hij heet Frank en woont hier al sinds augustus. Hij sprak me aan en ik was meteen een half uur kwijt. En het leuke was dat hij begon te praten over God en de kerk. Ook was hij erg benieuwd of ik ooit eerder een zwarte man had gezien haha.
Owja, en voor Joëlle en Marloes: ik heb voor de eerste keer thee gezet met mijn waterkoker en hij deed het supergoed:P

Nou, dat was het voor nu. Ik zal jullie binnekort meer vertellen over wat ik hier allemaal meemaak!

xx Rasjelle




  • 02 Februari 2010 - 18:31

    Joëlle:

    Yeah! Een ereplaatsje op je eerste verhaal :D Wat een eer!
    Rasjellie, ja dat is die aliababwa ;) Ook in Noorwegen vermaak jij je wel volgens mij!
    Geniet ervan, ik ga binnenkort m'n grote rugzak inpakken (a)
    Kus Joëlle

  • 02 Februari 2010 - 18:33

    Joëlle:

    Trouwens, jou weerbericht is het tegenovergestelde van de mijne dalijk in Nepal! Bij jou is het -21 en bij mij +21 :p
    Mocht je het interessant vinden om te weten ;)

  • 02 Februari 2010 - 22:56

    Susan:

    Hey Rasjelle

    Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Via deze weg wil ik je veel plezier wensen in het koude noorwegen.
    Nu kan ik jou op deze site mooi in de gaten houden.

    Groetjes,
    Susan

  • 03 Februari 2010 - 08:32

    Heleen:

    Ha!

    Fijn om te horen dat de reis goed verlopen hebt (en je uiteindelijk ook al je koffers had;))

    Klinkt allemaal goed daar! Fijn dat je al zoveel mensen hebt ontmoet en dat er ook een paar Nederlanders bij zitten:)

    Ben benieuwd hoe je je kamer gaat pimpen (-> foto's?!)

    Have fun!
    Kus Heleen

  • 03 Februari 2010 - 09:16

    Lieke:

    Hee chick! Ik ben blij te horen dat je goed aangekomen bent in Oslo en dat de kou je meevalt... :D! Fijn ook dat je al wat mensen hebt ontmoet, dan ben je ook niet meer zo alleen! Je hebt Frank trouwens toch wel verteld dat jij geregeld op zaterdagmiddag het spel 'de zwarte man' hebt gespeeld? Dus dat het niet zoo heel raar was! hihi. Ik ga je zo even mailen voor een skype date! Fijne week en snel een nieuw verhaal plaatsen he :D!
    xxxxxxx

  • 03 Februari 2010 - 22:02

    Priscilla:

    Wow!
    You're in Oslo!
    Ik ben vet sjaloers!
    Heel veel plezier daar!!!

    Groetjes!

  • 05 Februari 2010 - 18:33

    Anita&Heleen:

    Lieve Rasjellebel!

    Leuk om te lezen dat je het daar al leuk hebt! Ondertussen al iets leuks gekocht voor op je kamer? En al veel leuke dingen gedaan? Hoe zijn je eerste dagen op school gegaan?

    Wij zijn in ieder geval heel benieuwd hoe het daar is dus hebben we zojuist maar een ticket gekocht om te komen kijken!!

    We landen 5 maart om 16.30 op Oslo Torp. En de terug vlucht is die zondag om 16.55.

    We hebben er al zin in en zorg er maar voor dat je kamer dan helemaal af is!

    Kusjes AH

  • 07 Februari 2010 - 09:52

    Chaniel:

    He zussie!!

    Beetje late reactie van mij, maar ben net terug uit Berlijn en heb nu pas je berichtje gelezen!! Maar volgens mij vermaak jij je wel!! Heb de 5 foto's ook gezien bij mama en ziet er allemaal heel gezellig uit!! In Berlijn was het trouwens ook glad, maar ik kon het staande houden (pierre niet). Veel plezier nog en laat maar weer keertje wat horen!!

    Kuss

  • 08 Februari 2010 - 17:06

    Ans Thijssen:

    Hoi Rasjelle, wat fijn dat de reis goed verlopen is. Hopelijk heb jij als iets leuks voor in je kamer gevonden.
    Trouble vindt het fijn om te rennen in de Rakt.Ik durf hem niet los te laten, want ik weet niet of hij dan luistert Alvast een fijne tijd in Oslo.
    Groetjes Henry en Ans en een poot van Trouble

  • 09 Februari 2010 - 11:16

    Jildau:

    Dag Rasjelle,
    Wat leuk dat er zoveel verschillende nationaliteiten in de klas zitten. Dat zal je verblijf vast heel interessant gaan maken. Ik wens je heel veel plezier daar in het hoge noorden. Hier is het ook nog steeds koud maar zal wel aangenaam zijn vergeleken met de weersomstandigheden daar.

    Veel groetejs, Jildau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 31831

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: