Vakantie en nog meer afscheid nemen! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Vakantie en nog meer afscheid nemen! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Vakantie en nog meer afscheid nemen!

Door: Rasjelle

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

15 Mei 2010 | Noorwegen, Oslo

Hey allemaal!

Nu jullie mij weer twee weken hebben moeten missen is het weer tijd voor een verhaaltje :) De afgelopen weken heb ik weer veel meegemaakt, dus genoeg te vertellen ;)
De vorige keer ben ik gebleven bij het afronden van mijn report. Ik kan jullie vertellen; hij is AF! (Dat mag ook wel, anders was ik te laat) Zaterdagavond had ik weer een drukke avond, eerst afscheid van Kitty en daarna was ik ook nog eens uitgenodigd om nog een keer te gaan eten met Tante Ans en Henry. Erg lekker weer! :D
Zondag was het tijd voor vakantie. Samen met Elsemiek, Anne, Tessa en Julia ben ik naar het Noorden geweest. We zijn eerst naar Tromsø gevlogen, daar aangekomen waren we allemaal verrast door de hoeveelheid sneeuw die daar lag. In Oslo waren we eindelijk gewend aan het ‘warme weer’. We hebben de eerste dag een rondje gelopen door het stadje en daarna hebben we gezellig wat spelletjes gespeeld in onze B&B. Daarna was het tijd om naar ons bedje te gaan, we hadden nog een vermoeiende week voor ons. Maandag zijn we naar de Tourist information gegaan. Daar hebben we een mooie bus/boottocht uitgekozen die we meteen die middag konden gaan maken. Om 4 uur zijn we met de bus vertrokken door het mooie landschap. Het was een lange bustocht, maar gelukkig hadden we genoeg te doen in de bus; Anne en ik hebben overal gezocht naar die bekende Mousses die hier zouden moeten leven. Helaas, na 4 uur in de bus te hebben gezeten hebben we geen Mousse gezien. In Skervøj moesten we overstappen op de boot, voor Anne en mij nog een klein beetje hoop dat we een zwemmende Mousse zouden zien…Maar helaas hier ook niet gelukt! de boottocht was erg mooi, we hebben een deel van de Hurtigruten gevaren, die ons uiteindelijk weer terug bracht naar Tromsø.
Dinsdag zijn we met de Cable Car omhoog gegaan om op een berg uit te komen. Vanuit daar hadden we een super mooi uitzicht over Tromsø! Daarna zijn we nog even door de stad gelopen en hebben lekkere pannenkoeken gebakken in het B&B. Daarna moesten we alweer naar het vliegveld, want we vlogen die avond naar Trondheim. Daar kwamen we ’s avonds laat aan en we zijn daarom meteen gaan slapen toen we in het B&B arriveerden.
Woensdag hebben we weer ons gebruikelijke tripje naar de Tourist information gemaakt. We zijn daarna naar de bekende Nidaros Kathedraal gegaan. Een erg grote, maar mooie kerk! Ook hebben we het museum van kroonjuwelen en het museum over Trondheim bezocht. Daarna was het weer even tijd om te ontspannen in het B&B. Een paar spelletjes gespeeld, lekker gegeten en gekletst en daarna maar weer gaan slapen.
Donderdag hebben we nog een bezoekje gebracht aan het fjord van Trondheim en lekker van het weer genoten. Een ijsje als afsluiting van de geslaagde vakantie en daarna moesten we de trein weer nemen terug naar Oslo.
Vrijdag even de tijd gehad om een beetje bij te slapen, maar in de middag mocht ik Suzanne alweer op gaan halen op het station :) Samen met Suzanne ben ik weer langs de vele leuke dingen in Oslo geweest, zoals het Koninklijk Paleis, de haven en het Vigelandpark (echt leuk om dat park ook eens te zien :P) ’s Avonds hadden we een verjaardagsfeestje van Kelly. Erg gezellig weer. Daarna zijn we snel ons bed in gedoken om de volgende dag weer vroeg op te staan!
Zaterdag heb ik Suzanne verschillende mooie plekjes met natuur laten zien hier in Oslo. We zijn naar het eiland geweest en het Sognsvann. Ook hebben we Oslo nog even vanaf het Opera House bekeken. ’s Avonds hebben we gezellig met Tessa, Anne en haar broertje gegeten. Daarna lekker tv gekeken.
Zondagochtend was het alweer tijd voor Suzanne om naar huis te gaan. Een kort bezoekje was het, maar erg gezellig! Zondagochtend ben ik naar een openluchtmis geweest op Hovedøya, een eiland van Oslo. Erg apart, maar leuk om eens mee te maken. ’s Middags heb ik lekker weinig gedaan en ’s avonds ben ik weer naar een mis geweest. Dit keer in de Jesus Christ Church, deze kerk heeft een beetje een Halleluja gehalte. Maar ook erg leuk om eens te zien. Er staat gewoon een hele band in de kerk!
Maandag was het tijd om afscheid te nemen van Kitty en Tessa. Na een lekkere afscheidslunch zijn we met z’n vijven naar het station gegaan om Kitty en Tessa uit te gaan zwaaien. De groep die overblijft in Oslo word steeds kleiner! ’s Avonds waren we uitgenodigd om naar een BBQ te komen door de pastoor van de zondagochtendmis. Dit aanbod hebben we natuurlijk niet afgeslagen met als gevolg dat we echt super lekker eten kregen. Het vervelende was allen dat je een beetje moest dringen voor je eten, want iedereen was bang dat er niet genoeg was!
Dinsdag heb ik een lekker rustige dag gehad, alleen in de avond gegeten met de Nederlandse meiden.
Woensdag mocht ik weer een keertje naar school toe, ja mensen dat doe ik hier ook nog wel eens. Het was de dag van de presentaties. Allemaal erg zenuwachting zaten we in de klas. Ik mocht als tweede, dus dat was wel fijn. De presentatie ging best goed, afgezien van een scheldwoordje tussendoor (A). ’s Avonds weer lekker samen gegeten bij Anne. Daarna tijd voor het volgende afscheid; Charlotte ging naar huis toe. Haar ouders komen haar ophalen en ze gaat nog wat reizen in Noorwegen, maar voor ons betekende dit wel dat we afscheid van haar moesten nemen. Na een erg gezellig feestje toch maar afscheid genomen en naar huis gegaan.
Donderdag weer vrij weinig uitgevoerd…
Vrijdag hadden we de laatste culturele excursie die vanuit de school geregeld was. Dit keer nam de excursie een hele dag in beslag. De gingen met de bus naar Drøbak, het dorpje waar de Kerstman woont en alle brieven aan de Kerstman dus terecht komen. We hebben ook nog een Fort bezocht op een eilandje in de buurt. ’s Middags hebben we heerlijk in de zon gelegen (ja, de zon scheen hard!) en gewacht tot het eten klaar was. We kregen namelijk ook nog eens een BBQ van school. Erg leuk en lekker natuurlijk! Na een zware dag zijn we weer met de bus terug gegaan naar school. Een erg geslaagde laatste excursie!
Vandaag heb ik weer lekker even uitgeslapen en m’n kamer maar eens gestofzuigd, was hard nodig! Vanavond nog gezellig eten met de Nederlandse meiden en zondag en maandag staan er weer wat feestjes op de planning. Ik overleef de laatste weken hier in Oslo dus nog wel! :D

Xx Rasjelle

• 15 Mei 2010 - 13:07

Danique:

Hallo :-)

Je gaat wel vaak bbq-en zeg. Denk dat het eten in ons hotel nog het allerlekkerste was he! En de kerstman woont in Fins Lapland want wij hebben hem daar echt gezien!

Veel plezier nog!!!!!

X Danique

• 15 Mei 2010 - 14:47

Kenneth:

hey biscuitje,
    ik meen deze reactie wel

• 15 Mei 2010 - 15:49

Anne:

Mooi verhaaltje!! Jij had al het originele idee bedacht van het in een dierentuin opzoek gaan naar een Mousse, misschien moeten we een keer naar gewoon een jaar op de noordkaap gaan zitten wachten tot er een mousse voorbij komt...?

xxx

• 15 Mei 2010 - 18:58

Mama:

Hey, toch een reactie want Danique heeft gelijk de ECHTE kerstman woont in Fins lapland, ik heb hem zelf gezien.
    Trouwens je hebt een mooie zonnebril en een mooie foto van het Hollandse tulpenlandschap, misschien toch een beetje heimwee?

doeiiiiiii

• 16 Mei 2010 - 08:09

Ans En Henry:

Hah die Rasjelle, eindelijk weer wat neiuw van jou.
    Bij jullie thuis op zoggel zijn 2 kleintjes geboren . Superrmooi

• 16 Mei 2010 - 19:49

Anita:

Hey!

Leuk om weer wat van je te horen! Gelukkig heb je het daar nog steeds goed naar je zin en zul je die laatste weken ook zeker wel goed doorkomen!!

Kusjes

• 17 Mei 2010 - 08:07

Heleen:

Ha!

Oe door de pastoor uitgenodigd worden voor een BBQ en op bezoek bij de kerstman; Jij maakt t wel mee:P

Veel plezier nog en tot snel:)

Liefs

• 20 Mei 2010 - 14:05

Yvonne:

Hee! Je hebt een profielfoto :D

• 23 Mei 2010 - 22:14

Nellie V D Wijgert:

Hoi Rasjelle en Ine

Voor dinsdag:

Goeie reis en fijne dagen toegewenst in Oslo.

Rasjelle

Wil je kelly heel veel groetjes doen van ons???

Ben en Nellie vd wijgert