Mambo Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu Mambo Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Rasjelle Ballegooij - WaarBenJij.nu

Mambo Arusha

Blijf op de hoogte en volg Rasjelle

14 Juli 2014 | Tanzania, Arusha

Hallo allemaal!
Het is weer tijd voor een verslagje, want ik ben weer op reis! :D De komende 4 weken ben ik in Tanzania, Arusha om precies te zijn. Ik ga vanaf morgen lesgeven aan weeskinderen op een schooltje in Arusha.
Vannacht om 4 uur ben ik aangekomen bij het Tembo House, dat is het huis waar ik de komende 4 weken zal verblijven.
Na twee goede vluchten kwam ik mooi op tijd aan in Kilimanjaro. Even zoeken naar de persoon die mij op zou komen pikken en gaan met die banaan! Maaaarrr..natuurlijk ging het allemaal niet zo soepel. Mijn vluchten waren goed en ik kwam mooi op tijd aan, om 1.10. Even mijn visum regelen en ik kon naar buiten om de persoon te zoeken die mij op zou pikken. Tot zover ging het allemaal goed. Met mij moesten nog 3 andere personen opgepikt worden, dus ik moest nog even wachten. Na een half uur kwam er nog een meisje naar buiten die ook met ons mee moest. De andere 2 personen kwamen maar niet. Nadat we bijna 2 uur hebben gewacht, bleken ze een vluchtnummer te hebben opgegeven die helemaal niet bestaat. Voor niks 2 uur wachten dus en dan ook nog eens een uur in de auto.
Weer even wennen aan het linksrijden, maar nog meer wennen aan de vele drempels die iedere 500 meter op de snelweg liggen. Ook is het hier heel normaal om met groot licht op elkaar af te blijven rijden en dan nét voordat je een tegenligger passeert, ze pas uit te zetten. Ik snap de logica niet, maar hier kan ik jullie over 4 weken vast meer over vertellen.
Na aankomst in het Tembo House, ben ik meteen naar bed gegaan. Vanochtend werd ik al vroeg wakker door alle andere vrijwilligers die vandaag gewoon naar hun ‘werk’ moesten. Ik heb me nog lekker een keer omgedraaid en ben nog even verder gaan slapen. De bedden vallen heel erg mee, ze liggen best fijn. En wat ook heel fijn is; we hebben een warme douche! Ik had me ingesteld op een koude douche, dus dit was een grote meevaller.
Vanmiddag ga ik met een aantal anderen de stad in om alvast wat sightseeing te doen. Morgen hebben we oriëntatie en krijgen we info over de school, de stad en alle andere belangrijke dingen.
Mijn eerste indrukken hier zijn erg goed, leuke mensen, prima huis en lekker eten. Ik vermaak me hier de komende weken dus wel. En ik heb nu al zo’n idee dat ik over 4 weken nog helemaal niet naar huis toe wil…
Ik ga proberen of ik wat foto’s van het Tembo House kan plaatsen, zodat jullie een beetje een idee hebben waar ik de komende weken verblijf.
Liefs xx Rasjelle

  • 14 Juli 2014 - 14:52

    Nieneke:

    Zo Rasjelle, wat ben jij snel met je eerste verhaal! Je bent nog maar amper weg! Leuk dat we je weer kunnen volgen! Fijn dat je eerste indrukken goed zijn! Veel plezier daar, maar dat moet vast goedkomen! X

  • 14 Juli 2014 - 15:44

    Carola:

    Hee Rasjelle! Je bent idd snel met je verslag! Fijn dat de eerste indrukken goed zijn. En kom over 4 weken gewoon maar terug, dan gaat je volgende avontuur alweer beginnen ;) Xx

  • 14 Juli 2014 - 16:36

    Sang:

    Hi rasjelle! Wat leuk dat je alweer op avontuur bent! En wat een mooie ervaringen ga je opdoen zeg! Jammer dat we elkaar niet nog hebben gezien voor je vertrek, maar ik lees met alle plezier jouw reisverhalen! En ben altijd nieuwsgierig naar de foto's! :)
    Veel plezier en heel veel succes aankomende periode! Groetjes Sang en Macy

  • 14 Juli 2014 - 17:18

    Pap:

    Inderdaad heeeel snel met berichten vanuit Taanzanniaa.
    Ziet er goed uit allemaal!
    Vooral veel plezier daar!
    pap

  • 14 Juli 2014 - 17:25

    Kitty:

    Je hebt er nu al een puinzooi van gemaakt ;)! Tof om nu je eerste verhaal al te lezen. Ik ben blij dat je weg bent, heb ik weer wat te doen :P. Geniet!

  • 16 Juli 2014 - 20:57

    Anita:

    Hey!!

    Leuk dat we je zo toch kunnen volgen! Mis je de telefoon erg of valt het allemaal wel mee? Dat was volgens mij je grootste angst, maar daar lees ik niets over. Gelukkig is de rest allemaal goed en ga je jezelf toch goed vermaken. Geniet ervan!

    Groetjes

  • 17 Juli 2014 - 13:51

    Margreet:

    Hoi Rasjelle, fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk dat ik je kan volgen. Ruim wel even de slaapkamer op :)

  • 17 Juli 2014 - 18:13

    Karen:

    Ha Rasjelle.... En al lekker ingeburgerd? Hihi.. Lekker op schoolkamp zie ik :P
    Een zooitje is het wel een beetje.. Foei.. Haha..
    Heel veel succes en plezier! Leuk om je een beetje te kunnen volgen.. Hopelijk horen we snel weer iets van je!

  • 17 Juli 2014 - 21:55

    Petra:

    hoi Rasjelle
    Fijn dat ik van je zus je adres kreeg zodat ik mee kan lezen ( en kijken !) hoe het met je gaat daar in Tanzania. Aan je enthousiasme zal het niet liggen ! Hoop dat je er een mooie tijd zult hebben.
    groetjes Petra

  • 18 Juli 2014 - 10:07

    Hans:

    Hey Rachelle, wat leuk om je ervaringen en belevenissen zo te kunnen volgen. Veel plezier daar, pas goed op jezelf en het belangrijkste van allemaal: vergeet José Schraven niet in je lesaanpak. Groetjes Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rasjelle

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 31813

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Teaching in Tanzania

10 September 2012 - 22 Mei 2013

Azië, Australië, Nieuw Zeeland & Amerika!!

01 Februari 2010 - 29 Mei 2010

Studie in Oslo

Landen bezocht: